Rank: Basic user
Datum reactie: 25 Oct 2008 16:52
Waarde post:
Re: [Lock] Windows update werkt niet meer
Dat heb ik al geprobeerd ja. Na een restart stond er dat Windows up-to-date was, maar toen ik weer wilde zoeken kreeg ik hetzelfde..
Easyboarderwww.PiratenbootLAN.nl | SCHRIJF JE NU IN!
Rank: Moderator
Datum reactie: 25 Oct 2008 16:54
Waarde post:
Op google vind ik best wel veel, probeer de eerste hit eens: fficial&client=firefox-a" target="_blank">http://www.google.com/search?q=windows+update+80070424&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl-NLfficial&client=firefox-a
Datum reactie: 25 Oct 2008 16:58
Waarde post:
Ik krijg sterk de indruk dat dit voor XP bedoeld is. Er staan wat oplossingen wat je bij uitvoeren moet typen, maar als ik dit probeer krijg ik de melding dat het bestand wel geladen is maar dat de entry point niet klopt. Verder naar beneden wordt ook Windows XP SP2 vermeld.. dus dat is niks..
Datum reactie: 25 Oct 2008 17:02
Waarde post:
Een deel van de resultaten is oo voor Vista, en daar zie ik oo oplossingen tussen staan, en nuttige links...
Datum reactie: 25 Oct 2008 17:18
Waarde post:
Zou je deze dan willen posten?? Ik zie er namelijk geen..
Datum reactie: 25 Oct 2008 17:24
Waarde post:
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, alleen andere foutcode, kijk eens of je dns-server nog klopt, en of je de windows update site kan bereiken via update.microsoft.com en zo te updaten. Als dit ook niet werkt, kijk dan hier eens naar : http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=15042&page=5 hier sta ik ook bij en heb ik beschreven hoe ik het probleem van foutcode 80244019 heb opgelost suc6!
Datum reactie: 25 Oct 2008 20:49
Waarde post:
Heel simpele oplossing; Niks doen en afwachten
Ik had een tijd geleden precies hetzelfde probleem, had helemaal geen zin om het op te lossen.
Sloot pc af en heb er nooit meer naar om gekeken. Ik kan nu weer gewoon updaten,
weet niet wat het is, maar bij mij ging het vanzelf over. Volgens m'n vader lag windows update er gewoon even uit.
Datum reactie: 25 Oct 2008 23:22
Waarde post:
Perfecte oplossing:
1. Start -> Uitvoeren
2. Typ: %SystemRoot%\system32\services.msc
3. Scroll helemaal naar beneden(nu zie je waarschijnlijk Windows Update tussen de lijst staan)
4. Klik nu met de rechtermuisknop op Windows Update
5. Klik nu op Eigenschappen
6. Kijk bij het tabblad Algemeen naar Opstarttype
7. Waarschijnlijk staat er Uitgeschakeld of Handmatig.
8. Wanneer dit zo is klik je op het pijltje naast bijv. Uitgeschakeld.
9. Nu klik je op automatisch.
10. Nu klik je op ok.
Als je nu je pc opnieuw opstart doet ie 't, maar dat is onnodig.
Daarom kun je de services nu meteen inschakelen.(zie 11)
11. Druk weer met de rechtermuisknop op Windows Update en klik vervolgens op Start.
12. PROBLEEM OPGELOST!
Datum reactie: 26 Oct 2008 16:24
Waarde post:
Er staat geen Windows Update service tussen in Vista als je services.msc gebruikt..
@ Mike.1306
Ik kan op die website komen, maar als ik wil updaten roept hij toch het windows scherm op, waar ik dus het probleem mee heb.. Zoals aangegeven kan ik ook geen losse updates installeren omdat hij denkt dat de service niet draait..
Datum reactie: 27 Oct 2008 08:51
Waarde post:
bij mij staat er ook geen Windows Update Service tussen (XP) wat je wel kan proberen is om de service "Intelligente achtergrondsoverdachtservice" te starten als dat al niet het geval was.
Daarna in Start -> Uitvoeren (Windowstoets+R) het volgende neer te zetten "regsvr32 wuaueng.dll"
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 27 Oct 2008 10:21
Waarde post:
die BIT service, bedoel je. Die staat op automatisch (vertraagd starten). Ik heb gister een paar dingen geprobeerd uit één van de links van Ikkus, incl Windowstoets+R. ook heb ik in command prompt (uitgevoerd als admin) hetvolgende gedaan:
cmd
*Right* click cmd and choose ' Run as administrator '
Click through the prompts, supplying a password if one exists.
At the Command Prompt type these commands and press Enter
after *each one*:
Restart the system with NAV still totally disabled.
Now see if IE can access Windows Update or, try the Windows Update
'thing' in Control Panel.
nadat ik dit gedaan had kreeg ik (voor ik opnieuw opstartte) melding van nieuwe updates. Deze heb ik snel geïnstalleerd, wat lukte (hier zat gelukkig ook de patch voor het gevreesde lek van laatst in). Maar na het herstarten kon ik weer niet zelf naar updates zoeken =[
Datum reactie: 27 Oct 2008 13:10
Waarde post:
Ik heb dit zelf nog nooit voor Vista geprobeerd en ik weet ook niet of het voor Vista werkt, maar start eens Internet Explorer op, extra, windows update.
Oftewel de manier hoe je Windows XP zou updaten.
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 27 Oct 2008 13:18
Waarde post:
Ja daar dacht ik dus ook aan, maar dan krijg je weer gewoon het venster van update dat je normaal ook ziet., als je update via het start menu wil starten..
Datum reactie: 28 Oct 2008 16:21
Waarde post: