Ik heb sinds kort een probleem, namelijk dat ik op random momenten spam verstuur. Ik dacht eerst dat dit een school pc was omdat ik onder schooltijden dit verstuurde, maar zonet verstuurde ik ook ineens weer spam.
Deze spam gaat om een mail met niks meer dan een random link naar een site die virussen bevat.
Ik heb mijn pc al meerdere malen gescannet met MBAM en Housecall, maar deze vinden niks. Ook kan ik handmatig niks verdachts vinden in dergelijke folders. Het vreemde hierbuiten is ook dat ik deze spam ook kan versturen terwijl ik niet eens online ben op msn. Ik ben nu dus min of meer redelijk radeloos en dus heb ik maar een hijack this logje gemaakt;
Rank: Basic user
Topic gestart op: 04 Nov 2010 20:23
Waarde post:
Re: Spam via hotmail account
Om vast te stellen dat het vanaf je eigen pc komt kun je het beste Wireshark gebruiken om je verbindingen te loggen. Het nadeel is is dat je dit wel zelf moet kunnen lezen. Je zou een log hier kunnen plaatsen zodat wij kunnen kijken of alles in orde is, alleen logt Wireshark alles als je niet weer hoe filters werken. Mocht je dus een complete log plaatsen hier, dan staan daar ook privacygevoelige dingen zoals emailtjes, MSN-gesprekken en zelfs wachtwoorden in.
Het is iig wel raadzaam om even te gaan loggen met Wireshark, dan kunnen wij proberen je zo goed mogelijk te helpen je eigen log te begrijpen.
Verander voor de zekerheid ook even het wachtwoord van je hotmail account.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Rank: Moderator
Datum reactie: 04 Nov 2010 22:13
Waarde post:
Ik had al een dergelijk programma als R U Botted geprobeert, die vind niks. Vandaag ook weer een volledige scan gedaan met Housecall, maar op false positives na werd er niks gevonden. Ik heb mijn wachtwoord ook al veranderd voor mijn hotmail account, de spam die ik verstuur is ook niet dagelijks, maar het gebeurt maar een keer per de paar dagen.
Zo'n Wireshark logje wil ik best plaatsen, zolang de wachtwoorden er uit gehaald kunnen worden, die plaats ik namelijk liever niet.
Datum reactie: 07 Nov 2010 10:13
Waarde post:
En hoe ben je er eigenlijk zo zeker van dat jij spam aan het versturen bent? Heb je dat gehoord via mensen uit je adressenlijst of ontvang je zelf spam met jezelf als afzender?
Het is namelijk mogelijk om afzenders te spoofen, dat is een veel gebruikte techniek bij spammers.
EDIT:
En over wireshark, zorg dat je al ingelogd bent waar je wilt zijn voordat je begint met capturen. Of zet bijvoorbeeld instant messengers volledig uit. Controleer ook niet je email en log niet in op websites. Dan kunnen er ook geen wachtwoorden gelogged worden.
En anders doe je wat Raymon al zei, verander de wachtwoorden.
Aangepast op 07 Nov 2010 14:05 door leviathan (37%)
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Datum reactie: 07 Nov 2010 14:03
Waarde post:
Omdat ik 2-3 incorrecte mailadressen in mijn contactlijst heb staan ik dus als ik spam verstuur krijg ik automatisch een mailtje van hotmail dat er een fout is met het versturen van een mail naar <mailadres> Dit mailtje bevat niks meer dan een random link naar een bepaalde website.(deze is random, aangezien ik dus 3 mails krijg van verstuurfout, en in al deze 3 de mails zijn de links verschillend.)
Ik zal nu even een logje maken van Wireshark, dan post ik die zometeen.
Datum reactie: 09 Nov 2010 09:55
Waarde post:
Ik heb nog niet veel tijd gehad om er naar te kijken, maar het beste is om een log gedurende een paar uur te draaien, zonder overig verkeer op de achtergrond. Op dit moment staan er windows updates en bittorrent transfers tussen, wat het lastiger maakt om door te nemen.
Datum reactie: 09 Nov 2010 15:25
Waarde post:
okee, dan zal ik(tenzij ik het vergeet ) morgen als ik naar school moet het laten draaien. Dan zal ik van te voren even windows update en uTorrent uitzetten. Is er nog een voorkeur hoe ik het logje het beste op kan slaan ofzo of maakt dat niet uit?
Datum reactie: 12 Nov 2010 01:22
Waarde post:
Maar je kunt toch wel meerdere keren loggen, terwijl je probeert het interval zo klein mogelijk te houden. En dan kun je achteraf het logboek uploaden als er daadwerkelijk iets gebeurd is.
Datum reactie: 12 Nov 2010 12:49
Waarde post: