Ik heb mijn schijf in 3 gekapt met de bedoeling er 98, XP en Vista op te zetten.
Nu wou ik mijn schijf partitioneren met Windows98 maar dat ging blijkbaar niet meer, omdat mijn schijf te groot was. Dus nu heb ik dat met XP gedaan en eerst XP en Vista geïnstalleerd.
Nu wil ik 98 nog op die eerste partitie krijgen, maar hij vind mijn schijf niet meer... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Rank: Basic user
Topic gestart op: 29 Aug 2007 13:33
Waarde post:
Re: Windows 98 met XP en Vista
Hmmm.. Een triple boot...
Heb ik niet zo heel goed nieuws voor je denk ik. Triple boot is mogelijk. Maar dan moet je je eigen boot.ini gaan maken. Want Windows, alle versies van Windows, kunnen niet meer aan dan 2 windows versies in de bootloader.
Als je Mac, Windows, Linux wilde had het met gemak gekunt, of Windows Windows Linux, Maar 3 x Windows kan alleen, zover ik weet, met een eigen zelfgemaakte boot.ini.
Tenzij ik het verkeerd heb, dan hoop ik dat iemand mij verbetert.
KeitaroMicrosoft MCP, Cisco CCNA, Microsoft Licenses Qualified, Symantec Licenses Qualified
Rank: Moderator
Datum reactie: 29 Aug 2007 13:39
Waarde post:
en ik neem aan dat je alle partities ntfs gemaakt hebt,,. en je zult de 98 partitie toch echt fat32 moeten maken (mits er geen ntfs tools zijn geinstald)
Datum reactie: 29 Aug 2007 14:51
Waarde post:
Kun je met FDISK geen partities maken??????? hoe raar.. als je dit nog niet geprobeerd hebt, ff doen. Win98 cd erin, en opstarten van cd MET cd-rom ondersteuning. Dan krijg je gewoon dos zeg maar en kun je volgens mij FDISK typen en gebruiken voor je partities. Hierna kun je dan desnoods ff restarten, en dan Win98 Installeren.
Altijd het oudste OS als eerste.
Easyboarderwww.PiratenbootLAN.nl | SCHRIJF JE NU IN!
Datum reactie: 29 Aug 2007 14:56
Waarde post:
Dat maakt nog niet mogelijk een triple boot te maken van 3 windowses tegelijk.
KeitaroMicrosoft MCP, Cisco CCNA, Microsoft Licenses Qualified, Symantec Licenses Qualified
Datum reactie: 29 Aug 2007 15:11
Waarde post:
zou je dat niet als laatste kunnen fixen dan met een bootmanager voor Vista, zoals VistaBootPro?
Datum reactie: 29 Aug 2007 15:51
Waarde post:
win98 draait niet op NTFS, alleen op FAT32 en lager
XP draait op FAT32 en NTFS, Vista alleen op NTFS
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Rank: Premium user
Datum reactie: 29 Aug 2007 16:04
Waarde post:
Welk bestandssysteem je gebruikt maakt voor de triple-boot toch niets uit, je kan immers ook triple-boots maken met bijv. linux die een totaal anders bestandssysteem gebruikt.
Datum reactie: 29 Aug 2007 16:25
Waarde post:
ja dan kan je beter wxp die is mooier beter en sneller
want als je procesor het aan kan dan is xp sneller dan 98
en als je toch iets ouderwets neemt (niet aanteraden)
dan kan je beter w2000 nemen daar zitten minder bugs in maar ME werkt ook goed
Datum reactie: 29 Aug 2007 17:00
Waarde post:
Is het misschien een optie om xp en vista naast elkaar te installeren en dan in xp of vista windows 98 te virtualiseren met bijvoorbeeld windows virtual pc 2007..??
Datum reactie: 29 Aug 2007 17:00
Waarde post:
Daar was ik ook al aan't denken... Waarom 3 partities aanmaken, mogelijke gezever krijgen omdat Triple Boot niet zo makkelijk is..., als het veel eenvoudiger kan, zijnde virtualisatie? En zelfs als je niet weet hoe, kan je dat hier lezen waarop het wel duidelijk wordt. 't Is veel eenvoudiger dan een Triple Boot...
Datum reactie: 29 Aug 2007 17:42
Waarde post:
Grote kans dat de TS 2000/ME niet in het bezit heeft, maar 98 wel.
En het gaat er niet om of het wel of niet nodig is om 98 te gebruiken, de TS heeft dit nou eenmaal graag en dus gaat het erom dat de TS het aan de praat krijgt. Posts die de TS dus dit afraden zijn dus overbodig.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Datum reactie: 29 Aug 2007 18:07
Waarde post:
Datum reactie: 29 Aug 2007 19:27
Waarde post:
*KuchKuch* Windows ME goed? had eens een keer ME geinstalleerd op een pc, eerste keer opstarten bsod, ben je weer een tijdje bezig, ja hoor daar begint het weer. w2k is wel goed, draait vlekkeloos op dezelfde pc.