Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe notebook voor erbij.
Ik wil er rond ¤400-750,- aan uitgeven (meer mag natuurlijk ook altijd.)
Ik stel de volgende eisen aan de notebook:
Het liefst ga ik voor een Acer notebook, want ik heb een goede ervaring met Acer.
Voor andere merken sta ik ook open.
Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geļnformeerd.
Zelf heb ik ook al wat zoekwerk verricht op Kieskeurig.nl
Groeten
Aangepast op 28 Feb 2009 18:31 door erwin_w (3%) Aangepast op 28 Feb 2009 18:31 door erwin_w (0%) Aangepast op 28 Feb 2009 18:31 door erwin_w (0%) Aangepast op 18 Mar 2009 15:15 door sparkey (10%)
SparkeyWie altijd met beide benen op de grond blijft staan komt nooit een stap vooruit.
Rank: Basic user
Topic gestart op: 28 Feb 2009 18:27
Waarde post:
Datum reactie: 28 Feb 2009 18:35
Waarde post:
Re: (Gezocht) Nieuwe Laptop (¤400-750)
Bedankt, Jasonpoll, had die notebook nog niet gezien.
Maar hij ziet er zeker strak uit, alvast bedankt voor je reactie.
Edit: De tweede link werkt niet.
Mod: Momenteel doet hij het weer gewoon.
Aangepast op 28 Feb 2009 18:38 door sparkey (15%) Aangepast op 28 Feb 2009 18:50 door wesleysneijder (17%)
SparkeyWie altijd met beide benen op de grond blijft staan komt nooit een stap vooruit.
Datum reactie: 28 Feb 2009 18:37
Waarde post:
Maar je zoekt zomaar een notebook? Want als het voor wat specifieker is, kun je misschien ook wel andere eisen stellen. Is het gewoon voor thuis dat hij altijd stil ligt? Of gaat hij ook wel vaak verhuist worden van plek.
Want dan kan gewicht en schermgrootte wel uitmaken. Als het gewoon voor thuis is, dan is die van Jasonpoll goed genoeg. Maar ben je veel onderweg dan zou ik mijn eisen wat aanpassen.
Bj farmore ...een dag uit bed gekomen is een dag niet geleefd...
Datum reactie: 28 Feb 2009 19:32
Waarde post:
Hij is alleen voor thuisgebruik, waarschijnlijk ga ik de laptop wel eens verplaatsen als ik bv. in de woonkamer wil zet ik hem beneden.
En schermgrootte 15 of 16'' of een 17'' kan ook.
Aangepast op 28 Feb 2009 19:39 door sparkey (5%)
Datum reactie: 28 Feb 2009 19:37
Waarde post:
Sparkey, op mijn stage verkopen we dezelfde laptops (specificaties) en een T3200 is niet snel. Het draagt de naam Intel, maar meer ook niet. Dit baseer op het vaak installeren van laptops, dus echte benchmarking in feite want Office installeren en gebruiken (in mijn geval testen) doe jij ook, begrijp je?
Je kunt beter voor een hoger getalletje gaan maakt je elke keer vrolijker als je dat ding gebruikt.
Ook verkopen wij geen Acer. Leuk dat jij er goede ervaring mee hebt maar gemiddeld genomen is de bouwkwaliteit van een Acer matig, hierbij is de service nog slechter.
Succes met het bedenken van wat je aanschaft. Ik zou een Asus laptop kopen, maar dit is puur mijn ervaring (in een winkel).
Datum reactie: 28 Feb 2009 19:38
Waarde post:
Als je maximaal 750 euro te besteden hebt dan zou ik dit volledig gebruiken zodat je een lekker snel systeempje hebt.
Na een beetje speuren:
Toshiba Satellite Pro A300-13Y
Bevat: c2d t8100 dus 2x 2.1GHz met 3Mb cache(800Mhz FSB),
Intel® GMA X3100(gedeeld 358mb geheugen), 2GB DDR2 geheugen(@667MHz), 250GB HD
Op de manier van Caspar:
Processor: Snel
Grafisch: Slecht(goed genoeg voor aero enzo.,
maar niet voor de games van ong. eind 2006 tot nu)
Geheugen: Goed
Toshiba L300-1AY(Staat ook in je hw-profile dat je die wilt)
Bevat: c2d t5800 dus 2x 2GHz met 2Mb cache(800MHz FSB),
Intel® GMA 4500MHD(gedeeld ong. 670Mb geheugen), 3GB DDR2 geheugen(@800MHz), 250GB HD
Op de manier van Caspar:
Processor: Snel
Grafisch: Tegen redelijk aan
Geheugen: Beter dan goed
Deze twee producten heb ik hier vandaan(heb jij ook al gezocht, maar ik denk dat dit iets doel gerichter is).
Hier staan ook hele mooie laptopjes van Acer tussen. Ik heb zelf goede ervaring met Toshiba vandaar deze twee.
Datum reactie: 28 Feb 2009 20:29
Waarde post:
O, ja even iets tussendoor met de laptop ga ik niet gamen.
Misschien als ik ga gamen een spel zoals GTA San Andreas.
Aangepast op 28 Feb 2009 20:36 door sparkey (31%)
Datum reactie: 28 Feb 2009 20:34
Waarde post:
GTA San Andreas is goed te spelen op alle laptops die al eerder zijn vermeld in dit topic(dus die van mij Caspar en Jasonpoll).
misschien niet bij allemaal op de allerhoogste settings, maar wel bij de meeste.
Datum reactie: 28 Feb 2009 21:37
Waarde post:
De meningen kunnen heel variėrend zijn als je vraagt over of iets goed is of niet.
Zelf gebruik ik een Toshiba P300D-10Y, ik vind dit een gigantisch mooie laptop met zeer goed beeld en perfect geluid (Harmon Kardon speakers).
Hij is wel glanzend zwart wat dus goed poetsen is.
De mogelijkheden zijn voldoende en de specs voldoen precies aan wat ik ermee wil doen.
In het begin twijfelde ik aan het merk Toshiba maar nu ik er mee werk zijn die twijfels weggenomen.
Maar ook nu geldt, dit is een mijn mening over deze laptop maar iemand anders kan bv. de Acer weer goed vinden.
Betekent dus niet dat andere merken onder zouden doen aan dit merk, dat zal zeker niet het geval zijn maar ik kan niets zeggen over de andere merken, simpel omdat ik er nooit mee gewerkt hebt.
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 28 Feb 2009 21:47
Waarde post:
Mijn ouders hebben ook een toshiba laptop namelijk:
c2d t8400 dus 2.4GHz met 3Mb cache(880MHz FSB), Ati 3650, 4GB Geheugen, 500gb hd, 17inch
Deze laptop loopt supersnel en heeft nog nooit problemen gehad!
Ik vind toshiba een dikke aanrader!
Ik ken iemand die heeft ook een toshiba laptop. Het beeldscherm ging een keer kapot even toshiba bellen en ze komen hem gratis ophalen-repareren en terugbrengen.
Zeker wel goede service dus!
Datum reactie: 28 Feb 2009 21:57
Waarde post:
Als ik zo alle meningen op een rijdje ga zetten, dan vliegt Toshiba er voor mij echt boven uit!
Ik zal ook eens gaan kijken naar Toshiba notebooks (hier staan ook al hele mooier.)
Datum reactie: 28 Feb 2009 22:02
Waarde post:
Ik ga mij voor de volgende laptop sparen. Misschien is dit ook iets voor u.