Ik gebruik Dell Inspiron 6400 al 2 jaar en de accu ervan was helemaal op. Hij werkte alleen nog met de oplader. Na een lange tijd is de oplader ook kapot gegaan waardoor ik een nieuwe Trust Universele oplader heb gehaald voor mijn laptop.
Toen ik hem heb aangesloten kreeg ik de volgende melding rechtsonderin bij de accu icoontje: ''Aan netstroom, accu wordt niet geladen''.
Toen dacht ik dat de accu helemaal dood was waardoor ik een nieuw accu heb gekocht. Vandaag is de accu binnen, heb hem aangesloten en nog steeds krijg ik dezelfde melding dat de accu niet opgeladen kan worden maar op netstroom werkt als ik wil opladen.
Waar kan dit aan liggen? Ik neem aan, niet aan de oplader omdat hij gewoon werkt. Graag jullie adviezen.
Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met één van de Admins of Mods.
Zelf had ik gister ook zo'n melding bij mijn laptop (Acer), hij is nog niet zo oud (bijna 2 maanden) en ik kreeg dezelfde melding (bij 96%). Hmm, vreemd dacht ik, dus heb ik hem uitgezet en hem opgeladen zonder dat ie opgestart was even later aan zetten en ik had weer 100% .
Ook een optie kan zijn om niks met je pc te doen en een tijdje te wachten en te kijken als hij dan wel wat gaat doen
Rank: Moderator
Datum reactie: 09 Sep 2009 15:51
Waarde post:
Re: Accu kan niet worden opgeladen
Dnkjewel voor je tip, alleen hiervoor had ik de oude accu erop zitten en die werd ook nooit opgeladen. De lader zat er dagen lang op, ookal stond mn laptop uit. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan komen?
De oplader heb ik bij mediamarkt gekocht, waarschijnlijk ga ik met de laptop even terug en ga ik het navragen hoe het kan..
Rank: Basic user
Datum reactie: 09 Sep 2009 23:38
Waarde post:
Re: Accu kan niet worden opgeladen
Heb je al gekeken naar het aantal volt dat je acu moet hebben, en wat je adapter geeft ?
Een kameraad van me heeft het zelfde probleem bij een Dell nu ongeveer 2 jaar oud.