Voor onderweg wil ik een omvormer kopen van 12 volt naar 230 volt, om zo mijn laptop te kunnen opladen als ie leeg is. Nu vindt ik verschillende dingen over ''sinus'' op internet. bijvoorbeeld dit: http://www.wvopzeeland.nl/faq.html
Het schijnt dat je met een gemodificeerde sinus omvormer bijna alle apparaten kan gebruiken onderweg, maar niet alles. (bijv. geen elektrische tandenborstel) Wat kan ik nu het beste doen, een Zuivere sinus of een gemodificeerde sinus omvormer kopen? Het schijnt dat je laders die je gebruikt op een omvormer met gemod. sinus gaan brommen. Is dit schadelijk voor je lader? Ik wil geen omvormer hebben die rechtstreeks naar de laptop gaat, want met een 12v naar 230v omvormer kan ik ook makkelijk mijn camera opladen.
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Rank: Basic user
Topic gestart op: 10 Jun 2009 09:22
Waarde post:
Re: 230V in de auto
Jaspervh, dit is een Windows forum en geen elektrotechnisch forum. Ik laat het open staan maar ik zou niet verwachten dat er iemand met het antwoord hier rondloopt.
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 10 Jun 2009 10:10
Waarde post:
Omvormer? Er zijn vaak auto opladers beschikbaar per fabrikant, dus waarschijnlijk ook wel voor jouw laptop.
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 10 Jun 2009 11:49
Waarde post:
Dit probeerde ik ook aan te geven in de openings post dat ik geen individuele lader wil voor de laptop, want met een gewoon stopcontact in de auto, kan ik ook mijn camera, telefoon of psp opladen.
Aangepast op 10 Jun 2009 12:19 door jaspervh (1%)
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Datum reactie: 10 Jun 2009 12:15
Waarde post:
Het "brommen" is typisch voor een adapater. Dat je dat bij een gemod. sinus duidelijk hoort wilt dus niet direct zeggen dat dit schadelijk is...
Naar mijn weten kun je gewoon elke omvormer gebruiken, als de omvormer maar genoeg wattage levert.
Wat betreft het brommen, ik sluit mij geheel aan bij het antwoord van Etienne.
Aangepast op 10 Jun 2009 13:20 door erwin_w (11%)
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 10 Jun 2009 13:18
Waarde post:
Oke, dan koop ik gewoon eentje met gemodificeerde sinus. Bedankt voor de info.
Datum reactie: 10 Jun 2009 14:15
Waarde post:
Het kan aan mij liggen, maar is dit niet de basis van een converter plug? Of kun je daadwerkelijk 230 uit je wagen trekken? Ik ga er van uit dat het opladen van dergelijke apparatuur langer duurt dan bij je thuis..
Easyboarderwww.PiratenbootLAN.nl | SCHRIJF JE NU IN!
Rank: Moderator
Datum reactie: 10 Jun 2009 15:59
Waarde post:
Ja, zou het opladen van een telefoon niet veel minder stroom kosten dan het opladen / aan houden van je laptop?
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 10 Jun 2009 16:31
Waarde post:
@ Easyboarder:
Ja hoor je kunt daadwerkelijk 230 uit je wagen trekken denk maar aan de ijskast e.d. in een camper deze werk ook gewoon onder het rijden.
Zolang de Omvormer genoeg wattage kan leveren is het geen probleem, het opladen duurt dan ook niet langer of korter...
Rank: Premium user
Datum reactie: 10 Jun 2009 17:16
Waarde post:
@ Easyboarder:
Ja hoor je kunt daadwerkelijk 230 uit je wagen trekken denk maar aan de ijskast e.d. in een camper deze werk ook gewoon onder het rijden.
Zolang de Omvormer genoeg wattage kan leveren is het geen probleem, het opladen duurt dan ook niet langer of korter...
Mijn laptop gebruikt maar 40 w. ik wil eentje kopen met 150 watt. dat is meer dan voldoende. Gelukkig heb ik een accu die 5 uren mee gaat, dus continu zal ik hem ook niet gebruiken. Ik heb deze gevonden: http://www.elektronica-online.nl/?content=9815 Ik denk dat ik deze ga kopen.
Datum reactie: 10 Jun 2009 17:41
Waarde post:
@ Easyboarder:
Offtopic: Weer wat geleerd! nu terug on-topic ^^
Easyboarderwww.PiratenbootLAN.nl | SCHRIJF JE NU IN!
Rank: Moderator
Datum reactie: 10 Jun 2009 18:08
Waarde post: