Kan ik de Samsung Nc10 ook gebruiken zonder accu, maar alleen op de adapter? want op de accu staat dat de accu 11,1 volt geeft, en op de adapter staat dat de adapter 19 volt geeft.
Als ik op Google ga zoeken krijg ik alleen resultaten over dat de accu 8 uur lang meegaat, maar niks over het gebruik zonder de accu.
Aangepast op 17 Apr 2009 14:03 door jaspervh (0%)
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Waarom zou je een laptop zonder accu willen laten draaien?
Maar op zich mag het geen probleem zijn om je laptop op alleen de adapter te laten werken, het nadeel is dan wel dat als de spanning weg zou vallen de laptop volledig uitvalt en je werk kwijt bent waarmee je op dat moment bezig was.
Ook het laden van de accu zal niet van toepassing zijn, logisch want de accu zit er niet in.
Voor de rest zou het geen probleem mogen zijn.
Wat ik wel vreemd vind is dat de output van de adapter 189V is, dit is al een aparte voltage als output. Praten we hier wel over een output van 189V? Normaal gesproken zou de adapter ca. 12V output kunnen geven (of iets in de richting).
Ik zou persoonlijk niet weg zijn van 189V op een output.
Aangepast op 17 Apr 2009 10:09 door erwin_w (2%) Aangepast op 17 Apr 2009 10:10 door erwin_w (4%)
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 17 Apr 2009 10:08
Waarde post:
Re: NC10 gebruiken zonder accu
ohw... sorry typfoutje... het is 19 volt. Maar als ik de laptop wil gebruiken op mijn bureau hoef ik de accu niet te geruiken. als ik hem continu aan de lader hem, en de accu erin heb kan ik na verloop van tijd een ''luie accu'' krijgen. Dit had ik ook met mijn vorige laptop, en het resultaat daarvan was dus dat de accu nog maar 5 minuten meeging. Daarna viel die gewooon uit. Dus dat wil ik voorkomen.
Aangepast op 17 Apr 2009 14:03 door jaspervh (0%)
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Rank: Basic user
Datum reactie: 17 Apr 2009 14:03
Waarde post:
Zou verder geen probleem mogen zijn als je de accu er uit haalt en alleen op de adapter laat werken.+
Wat betreft een luie accu....ik gebruik voor mij werk een laptop die 90% van de tijd op de netvoeding is aangesloten, zowel op kantoor als thuis. Als ik dan eventueel toch op accu moet werken dan kan ik hier toch wel aardig wat uurtjes op werken. De laptop staat meer op de netvoeding aangesloten dan de accu. Last van een luie accu heb ik dus niet.
Aangepast op 17 Apr 2009 14:15 door erwin_w (63%)
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 17 Apr 2009 14:10
Waarde post:
Je kan bij een laptop altijd de accu verwijderen en deze op netstroom gebruiken, dit levert geen problemen op. Een aantal mensen op mijn school laat zelfs de accu altijd thuis omdat ze bang zijn dat de accu lui wordt.
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 18 Apr 2009 00:45
Waarde post: