Ik heb een probleempje met iTunes in combinatie met mijn iPod Nano 3e generatie. Als ik een album in iTunes zet waarvan maar 1 persoon de artiest is is er niks aan de hand, dan pakt hij hem gewoon als 1 album.
Maar als er meerdere artiesten in 1 album zitten dan moet ik de tags even wat bijstellen willen ze goed staan in iTunes... Nou ok, dan staan ze goed in iTunes, en dan ga ik syncen met mijn iPod...Klaar.... Dus ik ga kijken, en in coverflow zijn die albums met meerdere artiesten vertienvoudigd.
Kennen jullie dit?
Wat heb ik eraan gedaan:
Op google gezocht naar een logische oplossing, heb er veel gevonden maar niet degene die werkt.
Ik heb die albums verwijderd waar meerdere artiesten in staan en ik wacht een reactie af tot ik ze er weer in zet :
Rank: Basic user
Topic gestart op: 17 Feb 2009 10:15
Waarde post:
Re: Album met meerdere artiesten, niet goed in iPod.
Dan moet je bij alle artiesten de 'album artiest' hetzelfde maken (als ik me niet vergis). maareh, wat heb je allemaal al geprobeerd? misschien makkelijk om te weten voordat er allemaal antwoorden komen die je al geprobeerd hebt.
Easyboarderwww.PiratenbootLAN.nl | SCHRIJF JE NU IN!
Rank: Moderator
Datum reactie: 17 Feb 2009 11:39
Waarde post:
Thanks voor je reactie. Maar die methode had ik al geprobeerd, het rare is ook dat ik het maar met 1 album heb, die 2 CD's heeft. Ik probeer bij cover flow maar 2 plaatjes te krijgen, maar ipv daarvan:
Dus da's minder... Wat ik al heb geprobeerd hmm... Artiest invullen, album invullen en album -artiest invullen.
Datum reactie: 17 Feb 2009 13:24
Waarde post:
Op m'n iPod Touch zelfde probleem. Bij mij helpt het wel om alle gegevens (incl. beoordeling) hetzelfde te maken. Dus alles zelfde artiest, album.
Ook moet je even controleren of je als je in iTunes op een nummer met de rechtermuisknop drukt, dan "info tonen" , dan tabblad "Info" en dan kijken of tracknummer en schijfnummer elkaar ook goed opvolgen van je nummers op de cd.
Dus titel kan gewoon verschillend zijn maar artiest - album - album-artiest - album.. alles moet daarvan hetzelfde zijn en tracknummer en schijfnummer moeten elkaar dus goed opvolgen.
Hoop dat dit werkt!
Aangepast op 17 Feb 2009 14:59 door mike.1306 (1%)
Datum reactie: 17 Feb 2009 14:55
Waarde post:
Wat ik zelf heb gedaan is gewoon afspeellijsten gemaakt met de namen van de albums e.d. Het is dan wel iets meer werk, maar komt ongeveeer met een gelijk resultaat. Dat was mijn oplossing. =p maar als je de plaatjes onwijs belangrijk vind om door je muziek te scrollen weet ik het niet.
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 17 Feb 2009 15:10
Waarde post:
Gefixt. Heb van de 2CD's alle nummers aangevinkt en bij alles hetzelfde ingevuld (Album - artiest album - artiest heb ik allemaal Slam FM Presents Clubbin Vol. 1 2CD ingevuld) thx voor de hulp.