Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo

Probleem

Ik heb hier een laptop (HP ZE4500) die zijn ingebouwde lcd scherm niet gebruikt, maar de externe poort (vga) als primaire beeldscherm.

Details

In het begin heb ik de laptop geformateerd, alle drivers correct geïnstalleerd en verder waren er geen problemen. Na 2 dagen ging mijn scherm uit, maar de verlichting werkte nog wel. Toen na een paar keer uit zetten en aan is m'n laptop gecrashed. Toen ging hij helemaal niet meer aan. Toen heb ik heb open gemaakt en alles gecontroleerd en toen deed hij het weer, inclusief het beeldscherm. Maar weer ging na een paar dagen het beeldscherm weer uit.

Wat heb ik al geprobeerd?

Ik heb er toen een externe beeldscherm erop aangesloten en de instellingen van mijn videokaart nagekeken. Het gaat om een ATI videokaart. Toen zag ik dat er een externe beeldscherm was aangesloten. Toen heb ik gekozen om de primaire beeldscherm (van de laptop zelf) te gebruiken. Toen ging de externe beeldscherm uit en die van mijn laptop reageerde wel, maar het beeld bleef zwart. Alleen de verlichting brandde. Nu ben ik ten einde raad en weet ik niet meer wat ik moet doen.

Wat wens ik van TweakWindows?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. De laptop is in feite in orde en voldoet aan eisen die internetten toe staat. Daarom heb ik geen zin om hem te recyclen. Als het echt niet anders kan, dan moet het maar #.

Alvast bedankt,
Kaboomski #

Offtopic: Ben weer teug van weggeweest #

Aangepast op 10 Aug 2009 15:36 door kaboomski (1%)
../users/48/../uploaded/kaboomski/FmZeoIyXXZHDc80ZtCzd
Rank: Basic user   Topic gestart op: 10 Aug 2009 15:34   Waarde post: #####  
Re: [Opgelost] Laptop gebruikt secundaire scherm...
Op verzoek van de TS-er wordt dit topic omhooggehaald.
Succes met de topic #
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 05 Sep 2009 16:11   Waarde post: #####  
Misschien heel simpel:

Haal het extra beeldscherm weg.
Als het goed is gaat de laptop de ingebouwde monitor gebruiken.
Herstarten (zodat je zeker weet dat de ingebouwde monitor als primaire monitor word gebruikt).
Kijk bij de instellingen en selecteer als die nog niet geselecteerd is "1 beeldscherm".
Plug nu de secundaire monitor in.
Selecteer "2 of meerdere monitoren gebruiken".

En als het goed is doet alles zoals het het hoort te doen#

veel succes
../users/uploaded/jasonpoll/abWVGtPLz8xXAvwAUqKg
Jasonpoll Life sucks to much, so party harder!
-1%
-1%
Rank: Basic user   Datum reactie: 05 Sep 2009 17:14   Waarde post: #####  
EDIT: Ik had de hele laptop open gemaakt, zoals ik vorige keer ook deed om bij het draad van de monitor te komen, kom ik later pas erachter dat ik maar 2 schroefjes moest verwijderen #. Maar goed ik was even bezig, was wel even lekker om weer te klussen #.

De oorzaak van mijn probleem is als volgt: Er zit een knik in de kabel. Dat het me vorige keer niet is opgevallen. HP levert dus de modellen ZE4500 standaard met een monitorkabel is hartstikke stak gebogen is. Daardoor is bij dit type laptop mijn probleem ook het meest voorkomende probleem.
Hieronder zie je een foto met een rode pijl hoe de kabel verloopt in de laptop. Let wel op, dit lijkt al erg, maar de kabel is nog niet weggewerkt. Dan wordt het 3x zo erg.

http://img215.imageshack.us/img215/9948/spa0368bijgewerkt.jpg

Mijn probleem is dus opgelost,maar voor hoe lang #. Het ziet er naar uit dat als de laptop warm wordt, dat dan het beeldscherm uitgaat en niet meer aan gaat. Ik zou dan weer even aan de kabel moeten gaan zitten om het beeld weer terug te krijgen. De kabel op een andere manier plaatsten is helaas geen oplossing omdat daarvoor helaas geen ruimte voor is. zoals je op de foto kan zien.

Ik bedankt iedereen die dit topic heeft doorgelezen en mij geprobeerd heeft mij te helpen, en Erwin_w voor het omhoog halen van dit topic #.

Aangepast op 05 Sep 2009 22:16 door kaboomski (78%)
Aangepast op 05 Sep 2009 23:26 door kaboomski (12%)
Aangepast op 05 Sep 2009 23:31 door kaboomski (2%)
Aangepast op 05 Sep 2009 23:37 door kaboomski (15%)
../users/uploaded/kaboomski/FmZeoIyXXZHDc80ZtCzd
Rank: Basic user   Datum reactie: 05 Sep 2009 20:44   Waarde post: #####  
Kaboomski,

Mooi dat dit zo snel is opgelost.
Goed idee trouwens om in de topic titel erbij te schrijven dat je probleem is opgelost, scheelt misschien weer het onnodig bumpen van topics #
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 06 Sep 2009 11:34   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen