Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Hallo

Zit met een "vreemd" vervelend probleempje. Ik gebruik niet zo vaak mijn DVD Drive, maar heb hem soms wel eens nodig. Vorig weekend keek ik een film, was geen enkel probleem. De dag erna was er wel iets vreemds aan de hand. Hij liep vast een maakte vreemde geluiden. Vervolgens kon in mijn CD uitwerpen maar werd mijn station niet meer herkend.

Heb -na lang zoeken- opnieuw de drivers herinstalleerd maar zonder resultaat. Nu, vandaag staat mijn station terug op "computer" maar wanneer ik weer een film zal kijken zal hij weer een vreemd geluid maken (het dvd station), en vervlgens wegvallen. Het lukt dan ook niet meer om het terug te vinden in apparaatbeheer.

Mijn DVD station is een optiarc DVD RW AD-7560A Ata van Sony(?), mijn computer is een Acer. Is dit DVD station kapot? Hij is niet meer in garantie sinds vorig jaar, ik denk dak ik hem best even binnen breng maar voor ik dit doet, zijn er nog dingen die ik wil testen?

Ik wil mijn pc hiervoor niet opengooien, ben niet zo handig en wil niet dat ik andere hardware stukken beschadig.

Dank op voorhand!
../users/48/../uploaded/sparky/1AKDtstZxfD7H2pRUryy
Rank: Basic user   Topic gestart op: 17 Nov 2010 13:52   Waarde post: #####  
Re: DVD Drive werkt niet meer goed
Ik heb zelf wel eens een soortgelijk probleem gehad met een SONY Optiarc. Misschien heeft je DVD software wat instellingen aan je drive veranderd die je station niet zo goed ondersteunde. Bijvoorbeeld iets met regiocodes. Het makkelijkste is om je DVD drive te flashen naar nieuwe firmware. Firmware is geen driver, maar echt een upgrade voor je drive.

http://www.firmwarehq.com/Optiarc/AD-7560A/files.html

Aangepast op 17 Nov 2010 18:18 door leviathan (1%)
Aangepast op 17 Nov 2010 18:18 door leviathan (0%)
../users/uploaded/leviathan/50CMlcrXQ8WRl9CA25oI
Leviathan If you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 17 Nov 2010 18:18   Waarde post: #####  
Heb deze direct uitgevoerd en ondervind momenteel niet echt problemen, dus ik hoop dat het opgelost is.

Bedankt voor deze firmware upgrade! Had zelf een gevonden op Sony maar werkte niet echt goed. Bedankt!
../users/uploaded/sparky/1AKDtstZxfD7H2pRUryy
Rank: Basic user   Datum reactie: 18 Nov 2010 19:31   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen