Hallo,
gebruikte materialen:
- Microsoft office 2007 home edition legaal.
Mijn probleem
Zodra ik bij word op enter druk slaat hij bij mij 2 regels over,
ik heb hier nu pas last van aangezien ik een stageverslag van ongeveer 40 pagina's moet maken.
Dit probleem is algemeen bekent neem ik aan.
Ook is er wel een oplossing maar dan moet het wel werken.
1. Open Word
2. Ga in Start naar Alinea en klik links op het kleine pijltje rechtsonder
3. Zorg ervoor dat het volgende is ingevuld op het tapblad: Inspringen en afstand
a. Uitlijnen: Links
b. Overzichtsniveau: Platte tekst
c. Links: 0 cm
d. Rechts: 0 cm
e. Speciaal: (geen)
f. Inspringen spiegelen: NIET aangevinkt
g. Afstand Voor: 0 pt
h. Afstand Na: 0 pt
i. Regelafstand: Enkel
j. Geen ruimte toevoegen tussen alinea’s met dezelfde stijl: aangevinkt
4. Klik op Standaardwaarde…
5. Klik op Ja
6. Klik op de Office-knop = rondje links bovenaan
7. Klik op Opties voor Word
8. Klik op Geavanceerd
9. In Opties voor bewerken moeten 1,2,3 en 4, 6 en 7, 9, 11 en 12 aangevinkt zijn
10. In de 12e opties moet bij Standaardalineastijl Standaard staan.
11. Klik op OK
12. Klik weer op de Office-knop
13. Klik op X Word afsluiten
14. Klik op Nee
Bij mij werkt deze oplossing niet, na 3 pogingen en verder zoeken nog steeds geen oplossing gevonden.
Aangepast op 26 Feb 2009 19:46 door timenting (1%)
Rank: Premium user
Datum reactie: 26 Feb 2009 19:40
Waarde post:
Re: Word problemen.
Ga naar het tabblad Start. Dan zie je in het vak Lettertype rechts een klein peiltje staan. Klik daarop, dan kies je bij Lettertype Times New Roman, klik dan onderaan dat venster links op Standaard...
Rank: Basic user
Datum reactie: 26 Feb 2009 21:49
Waarde post:
Ja maar ik moet een verslag van heel veel pagina's schrijven.
Dus de oplossing van Louwrens vin ik dan net wat beter.
Maar bedankt voor het vermelden mocht iemand dat niet weten.
Datum reactie: 27 Feb 2009 22:08
Waarde post:
Het kan nog wel is voorkomen als je die zonder afstand pakt en dan op enter drukt dat die weer terug gaat naar Standaard. Dus is het handiger om de Standaard te veranderen:
1. Bij stijlen klik je met je rechtermuisknop op Standaard of een andere die je wilt veranderen. En druk op wijzigen
2. Linksonderin in dat schermpje dat is opgekomen klik je op opmaak en selecteer je Alinea.
3. Hier kan je de regelafstand veranderen. Normaal staat die op 1,5 regel en moet je hem dus veranderen naar enkele regel.
4. Ga dan naar Tekstdoorloop(boven in staat dat) en zorg dat Zwevende Regels Voorkomen en Regels bijeenhouden aanstaat.
Druk dan op ok en als het goed is dan heb je geen witte regels meer
Datum reactie: 28 Feb 2009 15:58
Waarde post:
Hallo,
@ Arminz, destijds heb ik jouwn oplossing geprobeerd maar nu ik verder ga met me verslag, zie ik dat het weer bij het oude is.
Dus ik zit nu echt met een apart probleem, andere Tweakers ik heb alle bovenstaande dingen al geprobeerd ^^^^.
Het probleem blijft dus, zodra ik word een langere tijd niet gebruik ,
een probleem ontstaat.
Dat probleem is zodra ik op enter druk krijg ik meteen een extra witte regen. Dit is zeer vervelend, bij een lang verslag.
Het standaard trucje is te veel werk, en 2 van de 10 keer vergeet ik het te doen. Ik bedoel dan natuurlijk Shitft + Enter.
Datum reactie: 17 Mar 2009 19:40
Waarde post:
Wat mij het handigst lijkt is de eerste post van Louwrens.
Ik gebruik het ook en het werkt perfect.
Je hoeft het per document maar een keer te doen.
Als je het een keer vergeet dan merk je het vanzelf wel tijdens het typen en dan kan je het alsnog op je huidge tekst toepassen.
EDIT: Je kan ook spatie ingedrukt houden totdat je op de volgende regel bent. Dan slaat hij ook gewoon maar een regel over.
Datum reactie: 17 Mar 2009 22:00
Waarde post:
@ Mzq9300
Soms maakt Word er dan een rommel van En aangezien dat je dan steeds spatie moet inhouden, kun je beter gewoon shift + enter gebruiken want dat duurt dan minder lang volgens mij
Edit: Ik heb eens gekeken in Word 2007 en iets gevonden:
1. Rechtermuisknop op ''AaBbCcDd Geen Afstand''
2. Klik op Wijzigen
3. Klik onderaan het bolletje aan van "Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon"
Als goed is blijft hij dan, ook kun je misschien het vierkantje voor Automatisch bijwerken aanvinken
Aangepast op 18 Mar 2009 10:20 door wesel (1%) Aangepast op 18 Mar 2009 10:20 door wesel (1%) Aangepast op 18 Mar 2009 10:29 door wesel (33%)
WeselWhy was the computer cold? -It forgot to close its Windows!
Datum reactie: 18 Mar 2009 10:08
Waarde post:
Nou jongens bedankt maar weer even, hij doet het tot nu toe wel oke, maar het was ineens terug gekomen.
Ik meld het zodra het terug is.
Datum reactie: 18 Mar 2009 19:31
Waarde post:
Het grootste probleem wat Timenting heeft is de ruimte tussen de regels die hij weg wil halen, maar hij wil geen Shift + Enter, daarom vraagt hij een mogelijke andere oplossing
WeselWhy was the computer cold? -It forgot to close its Windows!
Datum reactie: 19 Mar 2009 08:45
Waarde post: