Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Vorige topic over dit onderwerp is verwijderd vanwege het vele onnodige offtopic posten.

Hebben jullie nog vragen/opmerkingen m.b.t. dit onderwerp?
Dan horen we dat graag!
../users/48/../uploaded/etienne/Z3pf0UPl4FXAoaMyIKKk
Etienne Follow the rules!
100%
100%
Rank: Premium user   Topic gestart op: 28 May 2008 21:59   Waarde post: #####  
Re: Taal- en spellingsgebruik op TweakWindows
Offtopic: keit zei dacht ik al dat jij houdt van nieuwsberichten maken#

Misschien moeten hier duidelijke regels voor komen? Dus net als bij een NL proefwerk, als je een grammaticaal of spellingsfoutje maakt krijg je ook punten aftrek. Waarom hier niet(niet in de zin van punten, maar gewoon topic sluiten).

Edit: Ik zie net dat dit gedaan is bij Hardocrematt ofzo.
Offtopic: Mooie teletubbies zon#!#
../users/uploaded/arjan_sa/m6MBWPlR4vA0nRQvW6Yi
Rank: Basic user   Datum reactie: 28 May 2008 22:24   Waarde post: #####  
Arjan_sa dit gebeurt al. Dit staat ook in het nieuwsbericht omschreven. De moderators letten erop. en bij regelmatige waarschuwen volgt een TB. (tijdelijke ban).
../users/uploaded/etienne/Z3pf0UPl4FXAoaMyIKKk
100%
100%
Rank: Premium user   Datum reactie: 28 May 2008 22:29   Waarde post: #####  
Eindelijk eens een aanpak. Bij deze petje af.
Ik heb misschien wel een opmerking, wat moeten mensen doen die een zware vorm van dyslexie hebben?

mvg,

Sam
../users/uploaded/sam/jIjrnF95P8YFeP7FIYs1
Sam wie laatst lacht heeft de lol niet goed begrepen
5%
5%
Rank: Basic user   Datum reactie: 29 May 2008 00:13   Waarde post: #####  
Dat aangeven, en zo goed mogelijk hun best doen. Spelfouten in woorden van dat niveau (vaak met dubbele medeklinkers) zijn altijd nog minder irritant dan volledig afgeraffelde zinnen en msn-taalgebruik.
../users/uploaded/leviathan/50CMlcrXQ8WRl9CA25oI
Leviathan If you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 29 May 2008 00:20   Waarde post: #####  
En even een hulpmiddeltje gebruiken zoals een spellingscontrole die tegenwoordig niet meer alleen in teksteditors te vinden is, maar ook in je e-mail client en op daarvoor bedoelde websites #

Is niet alleen voor ons prettiger om te lezen (en te kunnen helpen) maar ook voor die persoon, aangezien het mij ook bevordelijk lijkt voor omgaan met een leesstoornis (uiteraard voor iedereen bevordelijk om van fouten te leren).
../users/48/1
Rank: Basic user   Datum reactie: 29 May 2008 00:29   Waarde post: #####  
Spelling checker voor firefox ! # Als je FF3 in het Nederlands installeerd, gebeurt dit automatisch. Handigheid ten top! #
../users/uploaded/kyentei/qI8oS603NSJRXfJu7cf0
Kyentei The quieter you become, the more you are able to hear.
17%
17%
Rank: Gebanned   Datum reactie: 29 May 2008 00:35   Waarde post: #####  
Quote van kyentei op 29 May 2008 00:35
Spelling checker voor firefox ! # Als je FF3 in het Nederlands installeerd, gebeurt dit automatisch. Handigheid ten top! #

Voor FF2 kan dat ook.
*zoekt ff waar het staat*

edit:
NL woordenboek(updated 2 mei 2008): https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3291

fluttags ook altijd#
../users/uploaded/louwrens/KwCViAyf0BS5IzaaKWwG
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 29 May 2008 10:37   Waarde post: #####  
Goedzo#
Iedereen maakt wel eens fouten, maar je ziet nu vaak dat mensen de ts compleet afraffelen, geen edit doen als ze de fouten opmerken, en in de verdere posts nog geen moeite doen om abn te gebruiken! Dit draagt weer bij aan een (nog) beter TweakWindows!
../users/uploaded/sander/2Hocu5zU70An9iqbhhwr
Rank: Gebanned   Datum reactie: 29 May 2008 15:43   Waarde post: #####  
Euh.. volgens mij gaat iedereen nu opletten en kijken waar er spellfouten zitten. Zoals al vaak voorkomt met d en t. Veel mensen weten niet welke ze wanneer moeten gebruiken... #
../users/48/7
Ali heyhey, alles goed iedereen?
72%
72%
Rank: Basic user   Datum reactie: 29 May 2008 18:53   Waarde post: #####  
als je zo'n fout met een d of t maakt krijg je dan ook een waarschuwing of krijg je er alleen een als je het bericht helemaal afraffelt

Admin:Alweer geen interpunctie gebruik!? Laatste OW. Komt het nogmaals voor dan krijg je een TB!
../users/48/11
Luckyzone the dangerous luckyzone
1%
1%
Rank: Basic user   Datum reactie: 29 May 2008 19:05   Waarde post: #####  
Quote van luckyzone op 29 May 2008 19:05
als je zo'n fout met een d of t maakt krijg je dan ook een waarschuwing of krijg je er alleen een als je het bericht helemaal afraffelt

Admin:Alweer geen interpunctie gebruik!? Laatste OW. Komt het nogmaals voor dan krijg je een TB!

Zoals al gezegt was, spellings fouten kan gebeuren. Geen 1 mens is perfect. Louwrens heeft mij ook net ergens af zitten katten dat ik typo had #
Dat kan gebeuren. Maar OP's of andere posts zonder punten, komma's of andere leestekens wordt een waarschuwing voor gegeven.

Want als je zelf de post na leest op die manier wordt je er toch ook gek van?
../users/uploaded/keitaro/pnhfc0kWjtZQcTtNQQv9
Keitaro Microsoft MCP, Cisco CCNA, Microsoft Licenses Qualified, Symantec Licenses Qualified
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 29 May 2008 19:08   Waarde post: #####  
@ luckyzone jij maakt bijvoorbeeld geen gebruik van interpunctie's. Waar we dus wél extra op letten.
../users/uploaded/etienne/Z3pf0UPl4FXAoaMyIKKk
100%
100%
Rank: Premium user   Datum reactie: 29 May 2008 19:09   Waarde post: #####  
Nogmaals, af en toe een foutje is geen ramp. Maar gehele zinnen waar echt niets van te brouwen valt, wél!
../users/uploaded/leviathan/50CMlcrXQ8WRl9CA25oI
Leviathan If you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 29 May 2008 20:55   Waarde post: #####  
idd leviathan, en ook nog iets over de lengte van een post?

ik kan me nog herinneren dat er op een gegeven moment iemand was die echt hele brieven schreef, zo leek het tenminste wel lol

het beste vind ik altijd zo kort en krachtig zijn en niet te veel info vertellen, je hebt ook het profiel waar mensen info in kunnen vinden

nadeel is alleen dat mensen dan veel gaan vragen en daar weer tijd in gaat zitten, maar dit kan ook een voordeel zijn omdat er dan misschien gerichtere vragen worden gesteld
../users/uploaded/styloco/jPfqQMLcOFsW3ZIqDtsH
Rank: Basic user   Datum reactie: 29 May 2008 22:17   Waarde post: #####  
Terecht TW! Zelf snap ik ook niks meer van het "hedendaagse" SMS/MSN-taalgebruik, laatst hoorde ik het woord nakken in de klas ik dacht echt van wat is dat, dus vroeg ik wat is in vredesnaam nakken, en dan zitten je ze met een domme kop aan te kijken, net of je geen kolen hoort donderen.

Ik heb mijn complimenten voor de mensen die gewoon ABN praten en niet van die turkse woorden of SMS/MSN-taalgebruik toepassen!#
../users/uploaded/gerbenkwakkel/10gjEhFI4dx0vDQLFS35
Rank: Basic user   Datum reactie: 30 May 2008 19:07   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen