Op de TU Delft is een vleugel van een Bouwkundegebouw na een brand ingestort. De brand ontstond door kortsluiting. De 200 tot 300 aanwezigen konden het pand op tijd verlaten. De brandweer houdt er rekening mee dat het gebouw helemaal instort.
De TU Delft verklaarde tegen de avond dat het hele gebouw als verloren moet worden beschouwd. Dat geldt ook voor de historische kunstvoorwerpen in het gebouw en de stoelencollecties van Le Corbusier en Rietveld.
Een studentenflat recht tegenover het gebouw is ontruimd. Bij de TU staan 3000 studenten Bouwkunde ingeschreven.
Rank: Basic user
Datum reactie: 13 May 2008 20:49
Waarde post:
Re: Brand op TU Delft
boeie, het nieuws is niet door mij geupped hoor.
waarom zou hier perse alleen pc nieuws moeten staan?
nieuws dat je tante's kat in de boom zit hoeven we hier niet xD
maar nieuws wat gewoon over NL gaat en redelijk belangrijk is, komt hier ook wel langs
tjah, in dit bericht gaat het ook over servers
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Rank: Premium user
Datum reactie: 13 May 2008 20:52
Waarde post:
Het heeft met tw te maken want hier staat ook wel ander nieuws in.
En idd, hier gaat het over de vele data die gespaard is gebleven (op servers).
Datum reactie: 13 May 2008 20:56
Waarde post:
Hun serverpark is niet zo snel down te krijgen.
Die zitten in een betonnen omgeving onder 1 van de panden van de TU (weet niet meer precies welke). Met vele internet verbindingen (1 van de grootste ftp opslagen van EU) en vele servers in clusters.
+ als de stroom uit zou vallen hebben ze accus voor 2 dagen stroom en dan aggegraten staan voor 5 dagen stroom.
Tegen die tijd zou de brandweer daar al wel zijn. Die zijn niet snel plat te krijgen.
Maar ach, dit was bouwkunde maar... Wie heeft dat nou nodig...
KeitaroMicrosoft MCP, Cisco CCNA, Microsoft Licenses Qualified, Symantec Licenses Qualified
Rank: Moderator
Datum reactie: 13 May 2008 21:35
Waarde post:
Ik heb vandaag ergens gelezen dat ze de backups verspreid hebben over in iedergeval 3 locaties, het IO gebouw en nog een gebouw die er ver vanaf staat, opdat alle data veilig is.
Het is trouwens wel lullig voor alle studenten die hun afstudeerprojecten en maquettes daar hadden staan
Datum reactie: 14 May 2008 09:14
Waarde post:
@ Richard brons
iets van lange tenen, en op getrapt
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 14 May 2008 09:24
Waarde post:
Van keitaro gequote:
En er een vraagteken achter gezet, oftewel. "Wie heeft dat nou nodig???!" Nou, die 3000 studenten.
Oftewel: Ik bedoelde; er zijn 3000 mensen die daar studeerden, dus keitaro's bericht was niet echt waar.
Maar omdat het een grapje was van hem denk ik dat jij ff normaal moet doen
Dusse, richard brons.
Opassen mannetje (of vrouwtje, is maar net wat je bent maar aangezien je richard heet hoop ik voor je dat je mannetje bent)