Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Ik heb Online Internet + Telefonie.
20 Mb/s (volgens online).
Mijn internet werkt echter op dit moment 1 Mb/s!
Dit heb ik nu wel 10 keer per week en denk erover om naar een andere provider over te stappen...

A. Weet er misschien iemand een oplossing voor het trage internet? (Al geprobeert: Computer opnieuw opstarten, Livebox, modem, resetten)
B. Als ik een overstap zou maken, welke provider raden jullie dan aan?

Mvg
../users/48/10
Rank: Basic user   Topic gestart op: 27 Feb 2010 21:09   Waarde post: #####  
Re: Online internet zeer traag, overstappen?
Hoi,

Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).

Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe

Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ��n van de Admins of Mods.

Draadloos of Lan?

Tevens geven providers altijd theorie snelheden aan en natuurlijk nooit praktijk snelheden.
Ook moet je rekening houden met snelheidsverlies

Ook nog een punt is, kan je router/nic de snelheden aan want anders lukt het ook nooit hé.

Aangepast op 27 Feb 2010 21:36 door wesleysneijder (0%)
Aangepast op 27 Feb 2010 21:38 door wesleysneijder (0%)
../users/uploaded/nickk/vEhLQejexTmrl9antuwK
Nickk Devvûrt
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 27 Feb 2010 21:33   Waarde post: #####  
Speedtestje als het kan?
1: speedtest.net
2: speedtest.ziggo.nl

Ik weet niet hoever je van de centrale woont, dat is bij DSL wel belangrijk. Als je wil overstappen naar de kabel, dan zou je op upc.nl en op ziggo.nl je postcode even moeten invoeren om te kijken welke provider bij jou regio hoort.
../users/uploaded/louwrens/KwCViAyf0BS5IzaaKWwG
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 27 Feb 2010 22:32   Waarde post: #####  
De snelheid die volgens Online te behalen zou zijn is afhankelijk van vele factoren:
1. Hoe is de bekabeling in huis?
2. Wat is de afstand tussen het ISRA-punt in huis en de wijkcentrale?
3. Zit je draadloos dan heb je altijd verlies t.o.v. een bedraad netwerk.
4. Houd in gedachten dat een ADSL-verbinding nooit zo stabiel is als een kabel-verbinding en dat je nooit de 20Mb/s kan halen (of je moet in de wijkcentrale zelf wonen maar dat lijkt mij niet echt logisch)
5. Een standaard router kan makkelijk de 20Mb/s (WAN) halen maar ga je boven de 30Mb/s (WAN) zitten (bv. bij de UPC) dan zal je goed moeten checken of jou bestaande router dit wel aan kan.

Om te bepalen wat de afstand is tussen jullie ISRA punt en de wijkcentrale kan je deze website benaderen, hoe verder weg je zit des te minder wordt de snelheid.

Ook hier kan je info vinden over de snelheid die je zou moeten kunnen halen (uitzonderingen daar gelaten)

Onderstaande info ook nog gevonden op de site van XS4All:
QuoteWat kunt u zelf doen om uw verbinding stabiel(er) te maken:

- Geen apparatuur of zelfs losse bedrading parallel aan de telefoonaansluiting voor de splitter aansluiten: dit kan onnodig signaal wegnemen, met als gevolg een instabiele lijn.

- Verbinding tussen ISRA-punt (dat is waar telefonie het huis binnen komt) en splitter zo kort mogelijk houden. Het ISRA-punt bevindt zich meestal in de meterkast, woonkamer of gang (uitzonderingen daargelaten). Verbinding tussen splitter en modem/router zo kort mogelijk met een maximum van 2 meter of indien u een fritzbox heeft gebruik de bijgeleverde Y kabel.

- Sluit de modem/router eens rechtstreeks aan op het ISRA punt, zo kunt u een eventueel defect aan de splitter uitsluiten. Gebruik deugdelijke kabels: Platte telefoonkabels zijn veelal funest. Gebruik goede kwaliteit telefoniebedrading (twisted) of ethernetkabels (voor stukjes tot een meter maakt minder bekabeling niet zoveel uit, daarboven kunnen er grote verschillen optreden).

Wat betreft een overstap, dat is helemaal afhankelijk wat er bij jou aangeboden kan worden, zodra je dat weet kan je deze vraag beter weer opnieuw stellen. (zie hiervoor het bericht van Louwrens

Aangepast op 27 Feb 2010 22:43 door erwin_w (5%)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 27 Feb 2010 22:41   Waarde post: #####  
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb draadloos internet, met een dongel.
Het modem staat nog geen 30 cm van het ISRA-punt af.
Bij de speedtests is de snelheid nu 3,5 Mb/s Download en 0,7 Mb/s Upload.
Bij mij kan ik Ziggo, UPC, KPN en Online krijgen. Alice en XS4ALL ook maar dat ken ik verder niet.
../users/48/10
Rank: Basic user   Datum reactie: 28 Feb 2010 11:48   Waarde post: #####  
Voor kabel kun je niet Ziggo en UPC krijge, tis Ziggo of UPC. Iets met de dekking daarvoor.

Bij speedtest staat en code link...
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 28 Feb 2010 12:10   Waarde post: #####  
Als het altijd zo goed gewerkt heeft dan moet je even kijken of je modem niet defect is of de firmware geupdate moet worden...
ik heb vorige week exact het zelfde probleem opgelost bij een klant door even te bellen en te vragen of ze de firmware kunnen updaten op afstand (gewoon bellen met ziggo- online is ziggo) en werkt dat niet dan is zeer waarschijnlijk je modem kapot... en zullen ze je (als hij buiten garantie is 2 of 3 jaar een nieuwe sturen met €15,- kosten...
chek dan wel ff of je een andere pc of laptop hebt die bedraad wel die max snelheid haalt ... dan ligt het niet aan hun #
../users/48/9
Rank: Basic user   Datum reactie: 02 Mar 2010 11:10   Waarde post: #####  
Quote van starscreem op 02 Mar 2010 11:10
Als het altijd zo goed gewerkt heeft dan moet je even kijken of je modem niet defect is of de firmware geupdate moet worden...
ik heb vorige week exact het zelfde probleem opgelost bij een klant door even te bellen en te vragen of ze de firmware kunnen updaten op afstand (gewoon bellen met ziggo- online is ziggo) en werkt dat niet dan is zeer waarschijnlijk je modem kapot... en zullen ze je (als hij buiten garantie is 2 of 3 jaar een nieuwe sturen met €15,- kosten...
chek dan wel ff of je een andere pc of laptop hebt die bedraad wel die max snelheid haalt ... dan ligt het niet aan hun #

Provider Online is GEEN Ziggo. Online is van KPN, allebei ADSL. Ziggo is kabel. Ziggo kan idd je modem vanaf hun stek benaderen voor uitlezen logs en updaten, ze kunnen je digi decoder ook vanaf afstand rebooten #

75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 02 Mar 2010 18:35   Waarde post: #####  
Quote van louwrens op 02 Mar 2010 18:35
Quote van starscreem op 02 Mar 2010 11:10

Provider Online is GEEN Ziggo. Online is van KPN, allebei ADSL. Ziggo is kabel. Ziggo kan idd je modem vanaf hun stek benaderen voor uitlezen logs en updaten, ze kunnen je digi decoder ook vanaf afstand rebooten #

klopt verkeerd geformuleerd sry #
../users/48/9
Rank: Basic user   Datum reactie: 03 Mar 2010 09:47   Waarde post: #####  
Ik heb vandaag met Online gebeld en het probleem uitgelegd.
Ze ondervinden blijkbaar serverproblemen en gaan migreren naar een andere server (?)
Dit kan nog wel 2 maanden duren!

Ik ben nu zeker dat ik ga overstappen.
Dus alleen nog mijn vraag rest naar welke provider kan ik het beste overstappen?
(In mijn gemeente: Ziggo, UPC, KPN, XS4ALL, Alice)

PS Er ligt bij mij ook een glasvezelkabel.
../users/48/10
Rank: Basic user   Datum reactie: 03 Mar 2010 17:45   Waarde post: #####  
Volgens mij hebben alleen Ziggo, KPN en Alice glasvezelaanbod.

Ik weet eigenlijk niet of je veel gebruik maakt van 'nieuwsgroepen', maar bij KPN is dat gratis (UPC bijv. niet) maar een payserver kost vandaag de dag ook niet veel meer.

Beste overstappen -> Zeker eentje met glasvezel #.

Aangepast op 03 Mar 2010 17:51 door wesleysneijder (0%)
../users/uploaded/nickk/vEhLQejexTmrl9antuwK
Nickk Devvûrt
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 03 Mar 2010 17:50   Waarde post: #####  
Met het oog op de toekomst zou ik persoonlijk kiezen voor glasvezel.
Zelf kan ik alleen mijn mening geven over UPC, zeer stabiele verbinding en verder geen problemen gehad. I.c.m. XSNews (via www.chelloo.com) een nieuwsgroepenserver genomen en dat alles werkt zeer goed.
Ook de overige diensten van UPC zijn hier goed (Telefoon en Digitale TV)
Mijn collega heeft Ziggo en is daar ook zeer tevreden over.

KPN vind ik zelf veel te duur vergeleken met de andere providers.
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 03 Mar 2010 18:24   Waarde post: #####  
Buiten dat bij de Consumentenbond de Ziggo het beste er uit komt: Is dit ook idd aan de hand van mijn test Ziggo de beste vooral in zijn alles-in-1 pakketten (LET er dan op dat je vraagt of je internet over de kabel kan krijgen ipv. adsl... dan verlies je namelijk geen snelheid)
ANDERS: mocht je glasvezel willen gebruiken en kun je UPC ontvangen is UPC de beste optie... goed, snel, en redelijk goedkoop...
Oja: bij ziggo heb je gratis nieuwsgroepen tot een bepaald aantal GB ik nu bijvoorbeeld 50per maand, maar download zelf met 19,5Mbit (2,5MByte) kabel via geregistreerde torrentsites...

KPN is inderdaad aan de dure kant maar dan weet je wel zeker dat je kwaliteit en service hebt...

Overig: Alle providers gaan straks een concurrentie strijd houden door de internetsnelheden op te schroeven...en hier en daar wat meer zenders aan te bieden... dit begint binnen 2 maanden waarvan ziggo een van de eerste zal zijn gevolgd door online met snelheid verhoging... kpn gaat later met de rest

Aangepast op 04 Mar 2010 11:38 door starscreem (10%)
../users/48/9
Rank: Basic user   Datum reactie: 04 Mar 2010 11:36   Waarde post: #####  
Ik ga overstappen naar UPC FiberPower Internet 30, dit lijkt mij een mooie snelheid (toch)?

Dit doe ik in een alles in 1 pakket.
Wat ik alleen mij nog afvroeg, zit hier dan ook automatisch draadloos internet bij?
../users/48/10
Rank: Basic user   Datum reactie: 08 Mar 2010 15:19   Waarde post: #####  
Nee, er zit standaard geen draadloze router bij, deze moet je óf er apart bijbestellen bij de UPC óf zelf een een draadloze router aanschaffen.
Je krijgt wel standaard een modem erbij.
Zelf heb ik ook het 3-1 pakket van UPC 30Mb en bevalt mij goed.
Op http://www.chelloo.com kan je eventueel een payserver aanschaffen bij XSNews die past bij jou abo van de UPC, ze hebben daarvoor speciale aanbiedingen voor UPC-abonnees.
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 08 Mar 2010 19:23   Waarde post: #####  
Nog 1 laatste vraag, krijg jij de beloofde snelheid (30 mb)?
Want op de site staat bij draadloos heb je verlies, maar de computer staat boven, en het modem straks beneden. Want ik neem aan dat het modem op een telefoonaansluiting moet aangesloten worden?

Aangepast op 09 Mar 2010 10:49 door zeeuwtje (62%)
../users/48/10
Rank: Basic user   Datum reactie: 09 Mar 2010 10:43   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen