Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Hallo tweakers,

Ik heb net een USBA-USBA kabel gekocht, en wil er mijn twee pc's mee verbinden. Allebei hebben ze Windows 7. Het is een gewone kabel zonder een kastje er tussen. Kan ik op een of andere manier deze kabel gebruiken om er bestanden mee te kunnen overzetten? Op Google kan ik er weinig over vinden.
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Topic gestart op: 05 Dec 2009 18:10   Waarde post: #####  
Re: 2 computers verbinden met USBA-A
Voor zover ik weet kan je niet 2 computers aan elkaar koppelen via een USB kabel, met een normale netwerk kabel is dit wel mogelijk met dezelfde, als niet hogere snelheid.
../users/uploaded/masterwillems/fTsMlIZFeCxdIAF695vz
Masterwillems Capture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
53%
53%
Rank: Premium user   Datum reactie: 05 Dec 2009 22:01   Waarde post: #####  
Er zijn wel USB-kabels in omloop met zo'n module er tussen in om te gebruiken voor data-overdracht, deze wordt vaak geadviseerd als je het systeem upgrade van bv. XP -> Vista / Vista -> W7. Het betreft hier een USB-transfer-kabel.
Zie hier zo'n kabel -> Transferkabel bij Conrad of Transferkabel nr.2 bij Conrad

QuoteBelkin Easy Transfer kabel voor Windows Vista

De Belkin Easy Transfer-kabel kopieert automatisch alle instellingen en bestanden van uw oude XP-computer op een nieuwe Windows Vista-computer.

Omvang levering:

* Easy Transfer-kabel voor Windows Vista (2,4 m)
* CD met Windows Easy Transfer
* FileMover-software.

Zal misschien ook wel met Windows 7 werken maar is niet zeker.
Maar je kan ook, zoals MW al beschreef, een netwerkkabel ertussen zetten, kan je precies doen wat jij wilt.

Zo'n kabel die jij gebruikt zonder zo'n module zal zeer waarschijnlijk niet werken.

Aangepast op 05 Dec 2009 22:34 door erwin_w (28%)
Aangepast op 05 Dec 2009 22:35 door erwin_w (3%)
Aangepast op 05 Dec 2009 22:37 door erwin_w (4%)
Aangepast op 05 Dec 2009 22:38 door erwin_w (4%)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 05 Dec 2009 22:33   Waarde post: #####  
Quote van erwin_w op 05 Dec 2009 22:33
Er zijn wel USB-kabels in omloop met zo'n module er tussen in om te gebruiken voor data-overdracht, deze wordt vaak geadviseerd als je het systeem upgrade van bv. XP -> Vista / Vista -> W7. Het betreft hier een USB-transfer-kabel.
Zie hier zo'n kabel -> Transferkabel bij Conrad of Transferkabel nr.2 bij Conrad

QuoteBelkin Easy Transfer kabel voor Windows Vista

De Belkin Easy Transfer-kabel kopieert automatisch alle instellingen en bestanden van uw oude XP-computer op een nieuwe Windows Vista-computer.

Omvang levering:

* Easy Transfer-kabel voor Windows Vista (2,4 m)
* CD met Windows Easy Transfer
* FileMover-software.

Zal misschien ook wel met Windows 7 werken maar is niet zeker.
Maar je kan ook, zoals MW al beschreef, een netwerkkabel ertussen zetten, kan je precies doen wat jij wilt.

Zo'n kabel die jij gebruikt zonder zo'n module zal zeer waarschijnlijk niet werken.
Oke. Ik heb nog even gezocht op internet, en ik las ergens dat als je het probeert met zo'n kabel die ik gekocht had, je moederbord en/of voeding kan opblazen. Zou de kans groot zijn dat ik nu mijn moederbord beschadigd heb? Ik las het hier: http://www.hardwaresecrets.com/article/248

Let op!Link fix

Aangepast op 05 Dec 2009 23:05 door jaspervh (2%)
Aangepast op 05 Dec 2009 23:39 door masterwillems (2%)
Aangepast op 05 Dec 2009 23:39 door masterwillems (5%)
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 05 Dec 2009 23:05   Waarde post: #####  
Als je het verhaal goed leest dat kan je hieruit halen dat als je een A-A USB kabel gebruikt zonder zo'n tussenmodule (chip) de kans bestaat dat je iets kan opblazen. Dit zou dus niet mogen gebeuren als je de correcte kabel gebruikt.
QuoteThere are the so-called A/A USB cables that, in spite of having two standard USB connectors at each end, don't have a bridge chip and cannot be used to connect two PCs. In fact, if you use an A/A USB cable you can burn the USB ports of your computers or even their power supplies. So, these A/A USB cables are completely useless.

Dus de kabels die ik al eerder beschreef zal dit probleem niet gaan (mogen) geven.

Dus het antwoord is ja, je kan dus iets hebben opgeblazen van je moederbord.

Aangepast op 06 Dec 2009 12:16 door erwin_w (5%)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 06 Dec 2009 12:15   Waarde post: #####  
Quote van erwin_w op 06 Dec 2009 12:15
Als je het verhaal goed leest dat kan je hieruit halen dat als je een A-A USB kabel gebruikt zonder zo'n tussenmodule (chip) de kans bestaat dat je iets kan opblazen. Dit zou dus niet mogen gebeuren als je de correcte kabel gebruikt.
QuoteThere are the so-called A/A USB cables that, in spite of having two standard USB connectors at each end, don't have a bridge chip and cannot be used to connect two PCs. In fact, if you use an A/A USB cable you can burn the USB ports of your computers or even their power supplies. So, these A/A USB cables are completely useless.

Dus de kabels die ik al eerder beschreef zal dit probleem niet gaan (mogen) geven.

Dus het antwoord is ja, je kan dus iets hebben opgeblazen van je moederbord.
Ik denk dat ik geluk heb gehad. Alles werkt nog. Ik heb de kabel teruggebracht naar de winkel, en probeer het wel met een netwerkkabel.
../users/48/7
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 06 Dec 2009 18:02   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen