Mijn vraag is het volgende:
"Bestaat er een apparaat dat mijn huidige draadloos netwerk kan verbinden met mijn secundaire laptop via ethernet"
Extra info:
Dit is een oud laptopje dat ik wil connecten met mijn netwerk/internet met mijn wireless router. Probleem is echter dat alle 2 usb poorten kapot zijn (herstelprocedures tevergeefs....). Firewire 400 en Ethernet (female) werken wel onder andere.
Ik dacht zelf aan een wireless router. Deze kan draadloos netwerk ontvangen en heeft aan de achterkant meestal stuk of 4/5 ethernet females die ik dan kan verbinden met mijn laptop. Echter heb ik al een draadloos router (die heel ver weg staat). Als ik nog eentje koop kunnen ze dan gaan samenwerken? Of hebben wireless network extenders ook zo'n ethernet female aan de achterkant?
Beste zou natuurlijk zijn een firewire wlan receiver (itt tot de usb wlan receiver stick). Deze ben ik helaas nog niet tegengekomen.
Btw een firewire naar usb adapter zou ik ook wel graag willen hebben maar ben geen goede nederlandse sites tegengekomen waarbij ik ze makkelijk (b.v. met ideal) kan bestellen.
Probleem bijna opgelost want ik zit nog met een vraagje,
Bij de beschrijving van het product wat je me hebt laten zien zie ik dat mijn wirless router als accespoint moet fungeren. Ik heb deze optie al wel eens uitgeprobeerd maar had toen geen internet meer, 't ging niet zo goed.
Ik heb het over deze optie: http://img131.imageshack.us/img131/6627/81395742.jpg
Als ik deze kies loopt alles in de soep en heeft niemand in huis meer internet
Kan ik ook de extender gewoon op mijn huidige draadloos netwerk aansluiten (automatic ip, wpa security etc, mac adress filtering)?
Rank: Basic user
Datum reactie: 14 Oct 2009 20:29
Waarde post:
Re: wireless-->ethernet
Een hub doet niet meer als een signaal verdelen.
Je gaat hierr dus ook geen extra opties (tenzij beveiliging van het draadloos netwerk) moeten invoeren.
ZoneCheck mijn Call Of Duty 4 Promod Clan http://www.codswitch.tk/
Datum reactie: 14 Oct 2009 20:51
Waarde post:
Dat is lang geleden
Je hebt op dit moment nu al twee draadloze routers of nog niet?
Je primaire router moet je gewoon intact laten kwa instellingen. De tweede moet als access point worden geconfigureerd, waarbij je de router een IP moet geven binnen de range van je primaire router.
DHCP moet uit staan of doorverwezen worden naar je primaire router, zodat je tweede iig niet zelf uit begint te delen. Als DHCP uit staat moet je eventjes de laptop zelf een IP toe laten kennen, als deze niet goed door wordt gegeven vanaf de eerste router. Het enige waar ik niet helemaal zeker van ben, is of het gaat lukken om elk model router naar een andere te kunnen laten verbinden als client.
Een netwerk extender is daar iig speciaal voor gemaakt en dan heb je het ook gelijk meteen in orde.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Rank: Moderator
Datum reactie: 14 Oct 2009 21:48
Waarde post:
Dat is lang geleden
Je hebt op dit moment nu al twee draadloze routers of nog niet?
Je primaire router moet je gewoon intact laten kwa instellingen. De tweede moet als access point worden geconfigureerd, waarbij je de router een IP moet geven binnen de range van je primaire router.
DHCP moet uit staan of doorverwezen worden naar je primaire router, zodat je tweede iig niet zelf uit begint te delen. Als DHCP uit staat moet je eventjes de laptop zelf een IP toe laten kennen, als deze niet goed door wordt gegeven vanaf de eerste router. Het enige waar ik niet helemaal zeker van ben, is of het gaat lukken om elk model router naar een andere te kunnen laten verbinden als client.
Een netwerk extender is daar iig speciaal voor gemaakt en dan heb je het ook gelijk meteen in orde.
hey
ik heb nog geen extender aangeschaf, was weze koekeloeren op het internet om te kijken hoe het allemaal werkte.
ik snap dat je zegt dat de 2e router als acces point moet worden ingesteld. aan de achterkant van de 2e router zie ik op internet vaker een "lan/ethernet" poort. het hele punt is of dit een input of output is.
ik hoor tegenstrijdige berichten van andere vrienden, kga het morgen iig in de winkel vragen. haat het als verkopers niet goed weten waar ze het over hebben, en wil ook niet weer terug gaan in de winkel.
doel is iig om de 2e router (acces point) met een kabel te verbinden (ethernet) naar de laptop. vraag is of ik dan internet op de laptop (waarvan er geen andere simpele mogelijkheid naar mijns inziens bestaat op internet op te krijgen, (usb kapot, pci gebeuren losgehaald (kan em niet meer vinden....)))
Datum reactie: 14 Oct 2009 23:33
Waarde post:
Als je nog niets in huis hebt, is het het beste om meteen voor de extender te gaan dan. Als daar een ethernet poort op zit, ben je meteen klaar.
In het geval van de router, de lan poort is input voor vanaf je modem, de andere poorten (meesta genummerd) zijn degene die je moet gebruiken voor de doorverbinding.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Rank: Moderator
Datum reactie: 15 Oct 2009 23:00
Waarde post: