Ik heb hier een Server staan die het os Windows Server 2003 draait.
Die server wordt gebruikt om een aantal Teamspeak servers te hosten,
enig probleem is het volgende:
Ik heb de server volledig geconfigureerd en een statisch ip gegeven (in dit geval: 192.168.1.150)
Nu als ik andere mensen laat connecten naar die teamspeak server geef ik hem een ip in de vorm van 81.11.**.**
Maar elke dag moet ik een nieuw IP Doorgeven, is er geen mogelijkheid om dat IP adres statisch te houden ?
Aangepast op 19 Sep 2009 11:53 door erwin_w (7%)
ZoneCheck mijn Call Of Duty 4 Promod Clan http://www.codswitch.tk/
JIj krijgt zeer waarschijnlijk elke dag een nieuw (extern) IP vanuit de provider, vandaar dat je deze dan ook telkens moet doorgeven.
Je kan aan de provider vragen om een statisch IP-adres zodat je van dit probleem af bent.
Vergeet dan ook niet de betreffende poorten van de router te forwarden.
Wel vreemd dat een provider elke keer jou een nieuwe (extern) IP-adres geeft
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 19 Sep 2009 11:57
Waarde post:
Re: [Opgelost] Statisch IP ?
Ik had ook al gedacht dat dit lag aan de router, die wordt elke nacht een aantal uur uitgeschakeld.
Ga het eens bekijken of het aan de provider kan liggen.
Rank: Basic user
Datum reactie: 19 Sep 2009 13:03
Waarde post:
Ik weet zelf dat als bij mij de modem van de UPC uit- en dan weer ingeschakeld wordt, deze wordt voorzien van een nieuw extern IP-adres (is niet altijd maar gebeurt soms wel).
Ik ondervond dit probleem ook toen ik mijn NAS wilde blijven gebruiken als FTP-server, geregeld kreeg ik van mensen een melding dat de FTP niet te bereiken was. Dit gebeurde meestal als ik bezig was met mijn netwerk.
Sinds ik alles in orde heb m.b.t. het netwerk heb ik dit probleem niet meer.
Dus de modem/router gewoon onder spanning laten en misschien is daarmee je probleem al verholpen.
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Datum reactie: 19 Sep 2009 13:10
Waarde post:
Ja inderdaad, en wat trekt zo'n routertje/modem nou? Niks toch? Denk eerder dat je meer bespaard dat ie altijd blijft aanstaan dan dat je hem elke nacht van stroom afhaalt en erop zet.
Datum reactie: 20 Sep 2009 16:53
Waarde post:
De reden waarom hij elke nacht wordt uitgezet si niet om elekrticiteit te besparen.
Het draadloos wordt hier nogal zwaar gebruikt en de router wordt daardoor veel te warm, als hij te warm staat werkt het draadloos internet niet meer(bekend probleem bij die router). Daarom zet ik hem elke nacht af voor een paar uur (aangezien er dan toch niemand internet nodig heeft).
Datum reactie: 20 Sep 2009 17:09
Waarde post:
Als je dat dus wilt blijven doen zal je ook met dit probleem blijven zitten of de provider wilt meegaan met jou eventuele vraag om jullie een vast ip-adres te willen geven maar of ze dat willen doen vraag ik mij wel af.
Je kan overwegen om een nieuwe router aan te schaffen waarmee je dus meteen twee problemen opheft...
1. je ip-adres blijft hetzelfde
2. de router hoef je niet meer uit te schakelen i.v.m. het warmte probleem.
Aangepast op 20 Sep 2009 17:24 door erwin_w (0%)
Datum reactie: 20 Sep 2009 17:21
Waarde post:
Ik zal nog wel zien, misschien de Draadloze router als HUB gebruiken en de rest op een bekabelde zetten. Zou ook werken(mijn pc is bekabeld)
Toch Bedankt voor de reacties
Aangepast op 20 Sep 2009 21:21 door zone (9%)
Datum reactie: 20 Sep 2009 17:24
Waarde post: