Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
hallo
ik probeer al een hele tijd mijn draadloos internet van mijn laptop te delen met mijn vaste pc.
Mijn laptop heef Windows XP Media Center edition SP2. Mijn vaste pc heeft Windows ME.
Het is al gelukt om bestanden te delen tussen de 2 door gebruik te maken van een LAN-kabel.
Ik heb op de site van windows support.microsoft.com/kb/306126/nl een methode gevonden maar dit lukt niet.
Als ik stap 8 doe:

(Schakel in de sectie Internet-verbinding delen het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken in.)

komt er bij mij een foutmelding:

(er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van internet-verbinding delen kan internet-verbinding delen niet inschakelen er is reeds een lan netwerk geconfigureerd met het ip-adress dat voor automatische ip-adressering nodig is)

Ik heb al via command prompt ipconfig / renew gedaan, maar dit helpt niet.
Ik heb op Google
( www.google.be/search?hl=nl&q=er+is+een+fout+opgetreden+tijdens+het+inschakelen+van+internet-verbinding+delen+kan+internet-verbinding+delen+niet+inschakelen+er+is+reeds+een+lan+netwerk+geconfigureerd+met+het+ip-adress+dat+voor+automatische+ip-adressering+nodig+is&meta=&aq=f&oq= )
gezocht naar een oplossing voor deze foutmelding,maar vind hier niet de juiste informatie over.

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar vroeger was mijn Windows ME altijd verbonden met een inbelverbinding.

Dank bij voorbaat,
Blip456
../users/48/4
Rank: Basic user   Topic gestart op: 18 Aug 2009 20:13   Waarde post: #####  
Re: Internetverbinding delen via LAN-kabel
Waarom pak je niet gewoon een draadloze router?
../users/uploaded/louwrens/KwCViAyf0BS5IzaaKWwG
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 18 Aug 2009 21:03   Waarde post: #####  
De methode die je wilt is nog beter op te lossen door gebruik te maken van een router (draadloos of bedraad) zoals Louwrens als beschrijft.

Voordeel hiervan is dat je de eerste pc niet altijd aan hoeft te laten staan zodat de twee pc het internet op kan.

Zie hieronder een voorbeeld:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/18/1250620506-070.jpg

Dit is de makkelijkste methode en je kan dan ook de pc's delen (mappen en bestanden) zoals je eerder ook had mits ze maar in hetzelfde netwerk zitten en dezelfde netwerknaam hebben.

Aangepast op 18 Aug 2009 21:31 door erwin_w (5%)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 18 Aug 2009 21:30   Waarde post: #####  
Blip: kun je jij provider + abbo ook vermelden?

@Erwin: dat is een ADSL router met ingebouwd modem, heb je niks aan als je kabel hebt :+

Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 19 Aug 2009 12:14   Waarde post: #####  
Quote van louwrens op 19 Aug 2009 12:14

@Erwin: dat is een ADSL router met ingebouwd modem, heb je niks aan als je kabel hebt :+

Tuurlijk wel.

Als je zelf zo'n router koopt, kan je je internetverbinding heel makkelijk splitsen, zonder dat de hoofd-pc aan hoeft te staan#
../users/uploaded/jasonpoll/abWVGtPLz8xXAvwAUqKg
Jasonpoll Life sucks to much, so party harder!
-1%
-1%
Rank: Basic user   Datum reactie: 19 Aug 2009 13:16   Waarde post: #####  
Misschien wil dat niet omdat Windows ME niet samengaat met XP? Een router lijkt mij ook de beste oplossing.
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 19 Aug 2009 13:44   Waarde post: #####  
Quote van jasonpoll op 19 Aug 2009 13:16
Quote van louwrens op 19 Aug 2009 12:14

Tuurlijk wel.

Als je zelf zo'n router koopt, kan je je internetverbinding heel makkelijk splitsen, zonder dat de hoofd-pc aan hoeft te staan#

wtf? vanuit kabelmodem komt ethernet, dat is een 8 draads, ADSL is maar 2 draads, dat past nooit in een ADSL router met ingebouwd modem #

een router heeft gewoon een switch, daarme kun je elkaar zien. de DHCP server zorgt de adressen. de router routert alleen, zorg wel dat een 1 neemt die een hoge snelheid kan halen (>100mbits) tussen WAN en LAN.
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 19 Aug 2009 13:58   Waarde post: #####  
@Louwrens, leuk die opmerking maar ik gaf dit als voorbeeld, niet als definitieve oplossing.
Ik mag er toch van uit gaan dat de heren wel weten welke router ze nodig hebben.
Dus nogmaals, het schema wat ik bijgevoegd had geld als voorbeeld hoe hij het eventueel zou kunnen doen, ongeacht ADSL of kabel.

Als men al een modem heeft van de provider dan maakt het niet uit welke router je neemt omdat het signaal vanuit de modem al wordt omgezet.
Bespreken we een combi, dus modem en router in één, dan moet je wel goed opletten welke je neemt. Dan even letten op ADSL of Kabel.
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 19 Aug 2009 16:52   Waarde post: #####  
eerst bedankt voor de vele reacties. en sorry voor de late responds
windows ME heeft geen draadloos internet. en deze computer staat op een zolder waardoor ik mijn router en computer niet kan verbinden. mijn provider is telenet.

ik dacht dat ik gewoon mijn laptop uitgerust met draadloos internet als router kon gebruiken om dan via LAN kabel mijn internet aftappen en zo naar mijn ME zonder draadloos internet te sturen.
../users/48/4
Rank: Basic user   Datum reactie: 24 Aug 2009 01:04   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen