Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Hoi tweakers,

Ik probeer te downloaden met ftd. Nu gebruik ik Grabit om bestanden binnen te halen. Grabit download allemaal kleine bestandjes die samen het geheel vormen. Veel van die bestandjes kan hij niet downloaden. Terwijl hetgeen wat ik download niet verouderd is. Ik krijg altijd deze foutmelding: Unable to connect to news.tele2.nl

De standaard poort 119 staat open, en zo als je hierboven kan zien heb ik internet van Tele2.

Ik heb al meerdere malen gezocht op google, maar dan kom ik op andere forums uit waar men hetzelfde probleem heeft gepost, maar nergens is dan ook een reactie gepost. Ik kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem. Dus mijn vraag is: Weet iemand waarom het niet wil en of er een oplossing voor is?

Aangepast op 10 Aug 2009 23:19 door jaspervh (3%)
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Topic gestart op: 10 Aug 2009 23:19   Waarde post: #####  
Re: Downloaden met FTD werkt niet
Je zegt dat veel niet verouderd is. Maar hoe oud zijn de posts?
Je maakt gebruik van een gratis newsserver van je ISP, en vaak is de retentiedaarvan erg slecht.

Het kan ook een tijdelijk probleem zijn bij Tele2. Mocht het inderdaad aan de posts liggen, dan is het aan te raden om een betaalde aanbieder te overwegen. Zo krijg je als Tele2 klant bijv. korting bij Tweaknews (niet als reclame bedoelt ofzo).

../users/48/5
Rank: Basic user   Datum reactie: 11 Aug 2009 00:20   Waarde post: #####  
Wat Thobe al zegt, hoe oud zijn die 'spots' dan, als je geen payserver hebt moet je ze wel binnen een maand binnenhalen.

Al eens geprobeerd om het vinkje voor 'Thread #1, Thread #2, Thread #3' weg te halen om daarna opnieuw in te vinken, dit was vaak voor mij de oplossing geweest.

Aangepast op 11 Aug 2009 09:11 door wesleysneijder (0%)
../users/uploaded/nickk/vEhLQejexTmrl9antuwK
Nickk Devvûrt
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 11 Aug 2009 09:08   Waarde post: #####  
De retenties van gratis servers zijn over het algemeen zeer slecht/weinig een ook de compleetheid van de bestanden laat vaak te wensen over.
Er zijn wel redelijke gratis servers zoals die van bv. online als ik het mij goed herinner maar dergelijke gratis servers kunnen nooit op tegen de payservers.

Bij payserver heb je dus zeer vaak langere retentie en de compleetheid van bestanden is dan ook zeer goed.
De kosten voor een payserver is ook niet al te hoog in de maand dus zou het overwegen waard kunnen zijn.

Ook al zijn 'jonge' bestanden aanwezig dan nog kan het voorkomen dat deze 'incompleet' zijn geraakt tijdens de upload van de betreffende uploader, vandaar dat er dus ook herstelbestanden (PAR2-bestanden) worden meegepost. Meestal is dat zo'n 10% van het geheel wat geupload wordt.

Als jij dus bestanden binnenhaalt zal je deze moeten gaan herstellen via die PAR2 bestanden maar dan zullen die ook moeten worden binnengehaald.
De kans bestaat dat er ergens bij jou instellingen deze herstelbestanden niet binnengehaald behoeven te worden, check dit nog even.

Ik vermoed dat jij nog niet lang bezig bent met FTD (wat ook verder niet uitmaakt) en heb hier een aantal handige links voor je:

1. Handleiding Grabit
2. Nieuwgroepen.info
3. Binaries4all
4. Waarom een payserver nemen

Hier kan je zeer veel informatie halen m.b.t. het gebruik van nieuwsgroepen, servers, programma's e.d.

Ik ga er dan ook vanuit dat als je dit gelezen hebt het allemaal een stuk helderder wordt.

Edit:
Ik las net hier dat de nieuwsgroepen van Tele2 wel zijn verbetert maar als ik het dan zo lees dan heb je het volgende:
- Nieuwsgroepen gaan via Tweaknet en niet via Tele2 zelf.
- Retentie van 50 dagen (niet echt heel veel en was voorheen 25 dagen)
- max. maar 2 verbindingen

Als je een payserver zou nemen dan heb je bv. als:
- retentie >200 dagen
- 8 verbindingen
- zeer goede compleetheid van de bestanden.

Maar als je genoegen neem met een gratis server dan mag je in principe niet klagen mochten er geen correcte bestanden binnen komen want dat risico loop je nu eenmaal hiermee.

Aangepast op 11 Aug 2009 10:27 door erwin_w (14%)
Aangepast op 11 Aug 2009 10:28 door erwin_w (0%)
Aangepast op 11 Aug 2009 10:31 door erwin_w (0%)
Aangepast op 11 Aug 2009 10:32 door erwin_w (0%)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 11 Aug 2009 10:21   Waarde post: #####  
@Wesley: GrabIt gaat dan zelf al naar een andere. Hij heeft er toch 32 #
@Erwin: bij alle payservers zijn al 200+, compleet ook 99.9%, Meeste verschil zit in hun abbo's. Hoeveel mbit je afsluit.
../users/uploaded/louwrens/KwCViAyf0BS5IzaaKWwG
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 11 Aug 2009 13:59   Waarde post: #####  
@Louwrens, hij kan dan wel 32 lijntjes hebben vanuit Grabit maar als de payserver niet meer dan 2 lijntjes/connecties geeft dan zal je de 32 zeker niet kunnen krijgen, dit is dus afhankelijk wat de payserver aanbied. Ook als selecteer je 32 dan nog zal je nooit meer kunnen halen dan het gezamelijke van 2 connecties.

Wat betreft het tweede, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik zit bv. bij Eweka en daar sluit je gewoon een abo af, daarmee krijg je gewoon het volgende:

- Onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 327 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaar
(geen reclame, wil alleen aangeven wat je zou kunnen krijgen bij een abo)

Ik weet wel dat er andere payservers zijn waarbij je meerdere opties hebt (lees verschillende abo's), dat is misschien wat jij bedoelt.

Aangepast op 11 Aug 2009 14:10 door erwin_w (26%)
Aangepast op 11 Aug 2009 14:10 door erwin_w (0%)
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 11 Aug 2009 14:09   Waarde post: #####  
@ Erwin: Ik bedoel dat je bij elke payserver als >200 retentie hebt ,onbeperkt downloaden en hogere compleetheid.

Bij GrabIt staan onderaan 32 threads, je kan in de server propperties het aantal threads wijzigen, die stel je gewoon in op hoeveel je payserver kan. Je kan ook bijv. payserver + je ISP laten draaien, of 2 payservers en je ISP.
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 11 Aug 2009 19:55   Waarde post: #####  
Ik heb het net weer geprobeerd en ik wou wat downloaden wat 2 uur van te voren geupload is. Ik heb eigenlijk weinig zin om te betalen, want het moet toch ook zo kunnen?
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 11 Aug 2009 21:50   Waarde post: #####  
Als je geen zin hebt om te betalen dan zal je genoegen moeten nemen met wat je hebt.
Maar voor zover ik weet bied Tele2 zelf geen nieuwsgroepen 'binaries' aan (je kan wel via hun nieuwsgroepen tekst-bestanden downloaden) en wordt dit via Tweaknet gedaan over de lijnen van Tele2.
Dus als jij op dit moment niet betaald voor een payserver en je maakt alleen gebruik van Tele2 dan kan je dus helemaal niet downloaden via de nieuwsgroepen, ja...alleen tekstbestanden maar geen rar- en par bestanden.
Dus je zal het moeten doen met wat je nu hebt of overschakelen naar een payserver bv. die van Tweaknet voor Eur. 7,99 pm of een andere payserver (je zit niet vast aan Tweaknet), dat hoeft helemaal niet veel te zijn per maand.

@Louwrens, bedankt voor je uitleg

Aangepast op 11 Aug 2009 22:10 door erwin_w (2%)
Aangepast op 11 Aug 2009 22:19 door erwin_w (3%)
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 11 Aug 2009 22:06   Waarde post: #####  
Via tele2 kan je downloaden (ook binaries, heb het laatst nog gedaan toen mijn payserver het een keer niet deed), mááár: Retentie is slecht en er zit een snelheidsbeperking op zodat je kan downloaden met maar 60Kb/s (maximaal).

Als je niet wilt betalen, dan moet je genoegen nemen met lage snelheden en incomplete bestanden.

Misschien is het een idee om een Eweka account te nemen en die te delen met een vriend? Je hebt meerdere connecties, en het is toegestaan om dat te delen met een vriend (per persoon betaal je dan maar de helft van ¤7.50...).

../users/48/5
Rank: Basic user   Datum reactie: 12 Aug 2009 00:35   Waarde post: #####  
Quote van thobe op 12 Aug 2009 00:35
Via tele2 kan je downloaden (ook binaries, heb het laatst nog gedaan toen mijn payserver het een keer niet deed), mááár: Retentie is slecht en er zit een snelheidsbeperking op zodat je kan downloaden met maar 60Kb/s (maximaal).

Als je niet wilt betalen, dan moet je genoegen nemen met lage snelheden en incomplete bestanden.

Misschien is het een idee om een Eweka account te nemen en die te delen met een vriend? Je hebt meerdere connecties, en het is toegestaan om dat te delen met een vriend (per persoon betaal je dan maar de helft van ¤7.50...).

Delen van een account mag niet! Je kan niet van 2 tegelijk downen. Jij kan mijne niet gebruiken, als ik hem ook draai. En zoveel kost het nou ook weer niet, heb voor 19.95 een kwartaal afgesloten (5mbit).
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 12 Aug 2009 13:54   Waarde post: #####  
@Louwrens, bij Eweka mag je een account delen en je kan bij Eweka wel degelijk tegelijk met twee of meerdere personen ( verschillenden IP-adressen) een verbinding opbouwen mis je de connecties verdeelt, dus bv. 4 om 4 connecties bij twee IP-adressen.
Dit heb ik in al die jaren dat ik nieuwsgroepen gebruik regelmatig gedaan met een familielid van mij.

Van de website van Eweka (vraag en antwoord):
QuoteIs het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt.

Hoe dit zit bij andere providers kan ik niet zeggen want daar heb ik geen ervaring mee maar heb wel begrepen dat het bij sommige niet mogelijk was.

Aangepast op 12 Aug 2009 15:28 door erwin_w (0%)
Aangepast op 12 Aug 2009 15:29 door erwin_w (4%)
Aangepast op 12 Aug 2009 15:39 door erwin_w (0%)
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 12 Aug 2009 15:28   Waarde post: #####  
Quote van erwin_w op 12 Aug 2009 15:28
@Louwrens, bij Eweka mag je een account delen en je kan bij Eweka wel degelijk tegelijk met twee of meerdere personen ( verschillenden IP-adressen) een verbinding opbouwen mis je de connecties verdeelt, dus bv. 4 om 4 connecties bij twee IP-adressen.
Dit heb ik in al die jaren dat ik nieuwsgroepen gebruik regelmatig gedaan met een familielid van mij.

QuoteIs het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt.

Hoe dit zit bij andere providers kan ik niet zeggen want daar heb ik geen ervaring mee maar heb wel begrepen dat het bij sommige niet mogelijk was.
Ik heb besloten een account aan te maken bij Eweka. Als ik dit gedaan heb, en ik heb betaald dan werkt het downloaden wel? dan zegt hij niet steeds dat hij geen verbinding kan maken?
../users/48/7
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 12 Aug 2009 17:28   Waarde post: #####  
Laat ik het zo zeggen, theoretisch werkt het maar hoe jij het e.e.a. instelt of ingesteld hebt kunnen wij niet zien natuurlijk.
Op de sites die ik al eerder gaf, die van Binaries en Nieuwsgroepeninfo kan je genoeg vinden om alles goed in te kunnen stellen waarbij het goed werkt.

Als je dus alles correct hebt ingesteld zou je moeten kunnen downloaden.

TIP, als je FTDv3 gebruikt, installeer dan eens KoalaFTD (staat geregeld op FTD), hiermee creëer je een button waarmee je makkelijk de NZB kan vinden.
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 12 Aug 2009 17:38   Waarde post: #####  
Quote van erwin_w op 12 Aug 2009 17:38
Laat ik het zo zeggen, theoretisch werkt het maar hoe jij het e.e.a. instelt of ingesteld hebt kunnen wij niet zien natuurlijk.
Op de sites die ik al eerder gaf, die van Binaries en Nieuwsgroepeninfo kan je genoeg vinden om alles goed in te kunnen stellen waarbij het goed werkt.

Als je dus alles correct hebt ingesteld zou je moeten kunnen downloaden.

TIP, als je FTDv3 gebruikt, installeer dan eens KoalaFTD (staat geregeld op FTD), hiermee creëer je een button waarmee je makkelijk de NZB kan vinden.
Koala heb ik al... en Binaries4all heb ik ook al vele malen doorgenomen. Ik heb dit niet aangegeven in de OP maar het was mij ook wel duidelijk dat ik op binairies4all moest kijken.
../users/48/7
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 12 Aug 2009 17:41   Waarde post: #####  
Quote van jaspervh op 12 Aug 2009 17:28
Quote van erwin_w op 12 Aug 2009 15:28

Ik heb besloten een account aan te maken bij Eweka. Als ik dit gedaan heb, en ik heb betaald dan werkt het downloaden wel? dan zegt hij niet steeds dat hij geen verbinding kan maken?

Eweka moet de betaling ook nog verwerken, daarna wordt je account pas actief.
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 12 Aug 2009 19:00   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen