Zoals jullie denk ik ook wel gemerkt hebben,
is er nu op 27-05-2009 een storing op het internet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.
Ik zit bij planet, een kameraad van me bij @home en de zelfde fouten.
Sites waar ik niet op kom:
- google
- arriva
- alfa college ( school )
- hotmail
- msn
Ook is de verbinding heel traag:
Zodra er meer informatie is word dat hier gepost.
Het probleem doet zich voor in het het noorden van Nederland. Het probleem is echter simpel te verhelpen door handmatig een DNS in te stellen. Ga hiervoor naar je (draadloze) netwerk-kaart, klik met je rechter muis en kies voor eigenschappen. Ga naar Ipv4 en kies weer voor eigenschappen. Vul handmatig het volgende in:
Rank: Premium user
Topic gestart op: 27 May 2009 19:42
Waarde post:
Re: Internet Storing ?
Ligt bij de ISP's en kunnen wij niks aan doen. Heb er zelf overigens niets van gemerkt.
Laat het topic nog 11 uur open en daarna zal deze sluiten, omdat het niet echt een probleem is wat wij kunnen verhelpen.
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Datum reactie: 27 May 2009 19:46
Waarde post:
Oke,
Ik had zelf graag de foutmeldingen nog willen uploaden,
maar ik kom op geen 1 upload site.
Google werkt bij jullie wel ?
Alleen tweakwindows en NS.nl doen het bij mij nu.
De rest geeft allemaal een foutmelding aan.
Datum reactie: 27 May 2009 19:51
Waarde post:
Zelf het ik ongeveer een uurtje geleden geen Google, zelf niet in FF en IE. Ik had Erwin_w nog even gevraagd maar die had het niet. Nu heb ik het ook niet meer, maar heb de andere site's ook niet kunnen testen van jouw, anders ik het nog niet wist .
Rank: Moderator
Datum reactie: 27 May 2009 19:53
Waarde post:
Zelf heb ik het probleem ook, echter heb ik het opgelost door Opendns te gebruiken. Je doet dit door zelf de DNS in te stellen bij je netwerksettings.
DNS: 208.67.222.222
Alternatief: 208.67.220.220
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 27 May 2009 19:56
Waarde post:
Ik probeerde google:
Adres niet gevonden
Firefox kan de server op www.google.nl niet vinden.
De browser kon de hostserver voor het opgegeven adres niet vinden.
* Hebt u een fout gemaakt bij het intypen van het domein? (bv. "ww.mozilla.org" in plaats van "www.mozilla.org"
* Weet u zeker dat dit domeinadres bestaat? De registratie ervan kan zijn verlopen.
* Kunt u geen andere websites bezoeken? Controleer uw netwerkverbinding en DNS-serverinstellingen.
* Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.
Rank: Basic user
Datum reactie: 27 May 2009 20:14
Waarde post:
Leden zullen we nu even Kyentei's opmerking opvolgen? Deze oplossing werkt hier gewoon en misschien (lees: waarschijnlijk, zijn er nog andere delen getroffen in Nederland). Dit wordt z.s.m. aangepast door ISP ..