mijn vraag is eigenlijk zeer klein maar vind niet de juiste info op google, etc.
ik had een HP dv6000 (dv6118EU) maar deze is onlangs kapot geraakt (moederbord overhit en doorgebrand voor de 2e keer). ik had oorspronkelijk win XP die win Vista capable was, maar heb nadat win 7 uitgekomen is win 7 gekocht en erop geinsatalleerd.
kan het eigenlijk zijn dat mijn moederbord kapot is gegaan doordat deze niet voor win7 geschikt was???
Rank: Basic user
Topic gestart op: 12 Mar 2010 19:11
Waarde post:
Re: Moederbord - oververhit
Nee, dat is niet mogelijk.
Wat het wel zou kunnen zijn is bv. een voedingsprobleem (teveel spanning op het mobo) of er ontstaat sluiting tussen mobo en de bevestigingsbusjes waarop het mobo is gemonteerd.
Het is al de zoveelste keer dus daar zal je eens naar moeten kijken.
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 12 Mar 2010 19:20
Waarde post:
ja bedankt dat zou het probleem zijn want zij allemaal kleine bruine vlekjes (waarchijnlijk van kortsluiting)
Rank: Moderator
Datum reactie: 12 Mar 2010 19:38
Waarde post:
ja bedankt
ik dacht wel al zoiets maar was niet zeker of ieder moederbord windows 7 aan kon.
maar ga meteen een nieuwe pc kopen met 4gb ram en een grotere harde schijf
Datum reactie: 12 Mar 2010 19:54
Waarde post:
Processor: Hij heeft geen VT-x, wel 64-bits ondersteuning. Videokaart: DirectX 10, vanzelfsprekend is het onboard. WiFi: 802.11 b/g/n, heeft N ondersteuning, dus hopen dat je een N router hebt
Dit zijn de meest opvallende dingen, ziet er dus wel goed uit .
Datum reactie: 14 Mar 2010 22:22
Waarde post:
dat maakt op zich niet uit of je amd of nvidia hebt, er is neit bepaald een beste. Wat sowieso is aan te raden is een 9600GT of GT240 van NVidia of een HD3600 minimaal van AMD, dan kna je ten minste ook nog vooruit
Datum reactie: 15 Mar 2010 15:31
Waarde post:
--- hoeveel (op een schaal van 1 tot 10) zou je mijn oude graffische
kaart (NVIDIA GeForce Go 7200) geven?
en hoeveel mijn nieuwe dan? (Intel® GMA 4500M )
--- en hoeveel (op een schaal van 1 tot 10) voor mijn oude processor (AMD Turion64X2)
en hoeveel voor mijn nieuwe ( Intel® Pentium® Dual-Core T4400)