Maar ik heb een heel raar iets.. Ik was op Omegle.com en ik praatte met iemand. Toen gaf ze haar msn en ze leek zeker niet op een bot, want ze beantwoorde gewoon wat vragen die ik stelde. En toen ze online kwam praatte ze ook normaal totdat ze me een link stuurde genaamd www.facebook-images.com/''mijn E-mail adres''. Ik klikte op deze link en een venster voor een download sprong open, maar die heb ik gelukkig niet gedownload, maar gewoon op annuleren geklikt. Ik vroeg wat het was, maar ze antwoorde opeens niet meer. Toen ging ze offline. Maar nu komt het rare.. opeens was ze ook uit mijn contactpersonen lijst verdwenen, terwijl ik haar niet eens heb verwijdert! Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik volg zelf een ICT opleiding, maar ik heb hier nog nooit van gehoort. Ik vraag me nu ook af of mijn MSN of zelfs PC gehackt is.
Rank: Basic user
Datum reactie: 19 May 2010 20:22
Waarde post:
Re: Vreemde MSN contactpersoon
Het gaat mij niet zozeer of het een virus is, want ik heb de computer net geformatteerd. Het gaat mij meer of mijn eigen MSN nu nog wel veilig is. Deze contactpersoon was opeens zomaar vanzelf uit mijn lijst verdwenen, dus ik kan haar (mits het een bot is, maar dat lijkt mij zeer sterk) niet blokkeren en verwijderen, want ze is er niet meer.
Datum reactie: 19 May 2010 20:27
Waarde post:
Nou als je niet zeker of je MSN gehackt is verander je het wachtwoord. En toch maar even een virusscanner erdoor heen halen want in een korte tijd kan er al een virus rond dwalen ..
Datum reactie: 19 May 2010 20:37
Waarde post:
Ik heb het wachtwoord veranderd. Maar dan vraag ik me toch af hoe het kan zijn ze opeens uit mijn lijst is terwijl ik d'r niet eens heb verwijdert of zelfs geblokkeerd?
Datum reactie: 19 May 2010 20:43
Waarde post:
Bedankt Pctweaker. Dus denk jij dat het een virus in mijn pc is of dat deze contactpersoon gewoon een virus is? Ik snap er echt niks van.. hoe dan ook. Ik zat op Windows XP maar ik heb hem net geformatteerd en Windows 7 erop gezet. Maar heeft iemand van jullie enig idee hoe het kan dat deze contactpersoon dan zomaar verdwenen is? Daar stond niet echt veel informatie in, in die link van Pctweaker, maar toch bedankt!
Datum reactie: 19 May 2010 20:47
Waarde post:
Het zou kunnen dat het een fake contact is, maar aangezien je gewoon hebt gepraat met haar. Heb je soms berichtgeschiedenis of houdt je dit liever privè?
Datum reactie: 19 May 2010 20:49
Waarde post:
Nee dit had ik niet ingeschakeld. En ook al had ik dat, de pc is nu geformatteerd. Ik had het anders echt wel willen laten zien, want ik praatte gewoon normaal. Maar dan had je ook kunnen zien dat het bijna geen fake kon zijn.
Datum reactie: 19 May 2010 20:51
Waarde post:
Maar ik snap niet wat nu het probleem is ... Je wist niet wie het was en ze stuurde dus links (waar meestal een virus in zit). En als het de enige contact persoon is die zichzelf verwijderd zie ik daar geen probleem in.
Datum reactie: 19 May 2010 21:03
Waarde post:
Nou.. het probleem is nu of mijn MSN ook al heb ik mijn wachtwoord veranderd nog veilig is. En ik vraag me verder af hoe iemand zichzelf kan verwijderen, terwijl ik dat niet doe? Deze contactpersoon is nu verdwenen, maar het liefst had ik die eerst geblokkeerd wat ik nu dus niet heb kunnen doen. Dus misschien is die stiekem onzichtbaar nog wel in mijn MSN lijst?
Datum reactie: 19 May 2010 21:18
Waarde post:
Ik had er ook last van. Heette ze Arielle ofzo? Tegen mij zij ze ook "Do you have a webcam" en al die dingen. Ik heb haar geblokt en verwijdert. 4 klasgenoten hadden er ook last vsn...
Datum reactie: 19 May 2010 21:36
Waarde post:
Nouja.. nadat dit is gebeurd heb ik dus geformatteerd en vervolgens het wachtwoord veranderd. Ik vind het raar dat ze eerst normaal praatte, maar toen opeens die link stuurde en vervolgens was ze offline. En toen verdween haar MSN in mijn lijst. Hoe dan ook.. bedankt voor je hulp Pctweaker! Het is erg vaag.. maar nu maar hopen dat alles verder in orde is!
Datum reactie: 19 May 2010 21:43
Waarde post:
Graag gedaan hoor
Kan ook zijn dat je contactpersoon een virus had, dan verstuurd ze vast van dat soort dingen. En omdat ze je niet kende heeft ze je geblockt of verwijderd.
Aangepast op 19 May 2010 21:51 door pctweaker (1%)