Vandaag heb ik m'n tweede auteursrechtenclaim op youtube ontvangen, dus heb ik om veiligheidsredenen een backup - account gemaakt.
Om de één of andere reden krijg ik op onbepaalde momenten deze melding:
Met de beste wil van de wereld kan ik niet bedenken waar deze melding op slaat. Misschien probeert Youtube klakkeloos firefox' 'grappige' meldingen te kopiëren, ik weet het niet... Op andere fora schijnt niemand het zeker te weten.
Anyway, weet iemand waar deze melding in godsnaam op slaat?
Rank: Moderator
Datum reactie: 03 Dec 2009 21:39
Waarde post:
Re: [Lock] "Dat zijn pas bokkensprongen", wat de...?
Neen, het komt echt bij willekeurige video's voor. Heel af en toe. En het rare is dat ik het op mijn vorige account nooit gehad heb
Maar dit zou dus kunnen liggen aan het bekijken van auteursrechtelijk beschermde muziek? (ik weet niet meteen of de muziek onder de filmpjes die ik bekijk beschermd is...)
Rank: Basic user
Datum reactie: 03 Dec 2009 22:00
Waarde post:
Daar mag je zeker wel van uit gaan, sommige muziek- en filmstukken zijn wel degelijk voorzien van de auteursrechten en mag je niet zomaar gebruiken op je eigen account (vandaar dus ook die claims die je hebt gekregen)
Als ik hierop Google kom ik veel items tegen die hetzelfde probleem hebben én die dus ook auteursrechtelijke stukken op hun account hebben staan.
Ik denk dat dit door Youtube zelf wordt gedaan (zeker weten doe ik het niet maar het valt wel op dat dit bij dergelijk zaken vaker voorkomt).
PS, een kennis van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt.
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 03 Dec 2009 22:27
Waarde post:
Rank: Basic user
Datum reactie: 04 Dec 2009 08:03
Waarde post:
Waarschijnlijk niet pctweaker. Voor dat 'project' moet je het eerst inschakelen op de site van YouTube.
Tevens is het probleem, of je bekijkt filmpjes waar auteursrechten op staan of je hebt ook (via jouw ISP IP) filmpjes geupload waar auteursrechten op staan .
Rank: Moderator
Datum reactie: 04 Dec 2009 08:39
Waarde post:
Dus als ik het goed begrijp gaat Youtube zich nu wat bemoeien met de video's die ik bekijk?? Het gaat er daar ook niet op vooruit sinds Google het gekocht heeft
In ieder geval, bedankt voor de info.
Aangepast op 04 Dec 2009 17:36 door lorre851 (10%) Aangepast op 04 Dec 2009 17:36 door lorre851 (1%)