Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Het is Dinsdag avond, rond kwart voor 9 en ik zit rustig achter mijn pc, beetje rond te surfen, muziek te luisteren.

Zie ik in een keer in mijn ooghoek een vliegje rondvliegen, kan gebeuren denk ik bij mezelf, het raam staat open en ik ga weer rustig verder.
Enkele minuten later hoor ik een kleine *pats.*
Het licht gaat uit, me pc staat uit, ventilator draait nog een omwenteling en het is stil. Buiten komt geen geluid, mijn pc geeft geen geluid, het is dood stil.

Het is een stilte waarbij je het gevoel krijgt "er is iemand overleden" je weet niet waarom je het voelt, maar dat zijn je gedachte. Ik probeer mijn computer weer aan te zetten, maar hij geeft geen kick, ik loop naar beneden om even te kijken en ja hoor, de (stroom)groep ligt er uit.
Ik zet de groep weer aan en loop naar boven, maar als ik mijn pc weer aan doe vliegt alles er weer uit.

Na een uurtje rond rommelen kwam ik er achter dat dat vliegje, dat kleine vliegje wat vrolijk rondvloog, in mijn voeding terecht kwam en daar voor kortsluiting zorgde.

Voor de rest lijkt alles gelukkig nog te werken, videokaart, hardeschijfen (wat mij het meesten oplucht), maar ben nu dus bezig om Windows weer opnieuw te installeren (de MBR was kaduke en repareren lukte ook niet meer.)

Dan zie je maar weer, een klein rottig vliegje kan je een aardige avond bezorgen, ik ben nog wel even bezig met de her installatie, een goeden avond.
../users/48/../uploaded/masterwillems/fTsMlIZFeCxdIAF695vz
Masterwillems Capture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
53%
53%
Rank: Premium user   Topic gestart op: 19 Aug 2009 22:38   Waarde post: #####  
Re: Heb ik dat weer.
Aai; "Mooi verhaal".

FF een vraagje; hoe kan een vliegje in de computerkast komen (want ik ga ervan uit dat ie niet door langs de fans kan komen#)?

Had je de kast open ofzo?

En hoe kan zo vliegje überhaupt voor kortsluiting zorgen, er toch gwn rubber om de bedrading en de voeding zit toch in een 'doosje'??

Offtopic: ben nieuwschierig; altijd handig om te weten hoe je dit voorkomt
../users/uploaded/jasonpoll/abWVGtPLz8xXAvwAUqKg
Jasonpoll Life sucks to much, so party harder!
-1%
-1%
Rank: Basic user   Datum reactie: 19 Aug 2009 22:46   Waarde post: #####  
Quote van jasonpoll op 19 Aug 2009 22:46
Aai; "Mooi verhaal".

FF een vraagje; hoe kan een vliegje in de computerkast komen (want ik ga ervan uit dat ie niet door langs de fans kan komen#)?

Had je de kast open ofzo?

En hoe kan zo vliegje überhaupt voor kortsluiting zorgen, er toch gwn rubber om de bedrading en de voeding zit toch in een 'doosje'??

Offtopic: ben nieuwschierig; altijd handig om te weten hoe je dit voorkomt

Ik heb mijn kast idd gewoon dicht, wat zou kunnen (was niet zo groot vliegje) is dat hij door een gaatje waar geen fan zit naar binnen vloog, en tegen een spoel in de voeding aankwam (of ergens anders tegen aan vloog.)

Hoe precies weet ik niet aangezien ik geen camera op de vlieg had zitten, maar gebeurd is gebeurd. Heb er nu een oude voeding in zitten en morgen een nieuwe kopen.
../users/uploaded/masterwillems/fTsMlIZFeCxdIAF695vz
53%
53%
Rank: Premium user   Datum reactie: 19 Aug 2009 23:11   Waarde post: #####  
Haha oke ja beetje jammer inderdaad.
Maar zulke dingen moeten ook maar gebeuren #.
../users/uploaded/timenting/cXpOZjenU4YdpkRbtGAA
Timenting Google is Groots
1%
1%
Rank: Premium user   Datum reactie: 20 Aug 2009 08:30   Waarde post: #####  
Spannend verhaal. Een klein vliegje kan veel kwaad doen. Klein maar `fijn`.
../users/uploaded/pctweaker/ZzQxXRMpYbdzFjr6FehS
Rank: Basic user   Datum reactie: 20 Aug 2009 08:38   Waarde post: #####  
Haha dat zij echt van die momenten dat je denkt: tsja.... #
../users/48/6
Rank: Basic user   Datum reactie: 20 Aug 2009 16:34   Waarde post: #####  
Als je het nu eens vanuit het perspectief van het vliegje bekijkt#
Die vliegt vrolijk rond, en opeens wordt ie geelectrocuteerd#
Jij mag dan een rottig avondje werk hebben gehad maar met dat vliegje liep het heel wat slechter af##

ps: niet te serieus nemen oke#
../users/48/9
Rank: Basic user   Datum reactie: 20 Aug 2009 22:27   Waarde post: #####  
Offtopic: hahahaha#; als je het zo bekijkt is het wel heel erg k*t voor dat vliegje. Gecondoleerd vliegje, 18-08-2009* 19-08-2009 T
../users/uploaded/jasonpoll/abWVGtPLz8xXAvwAUqKg
Jasonpoll Life sucks to much, so party harder!
-1%
-1%
Rank: Basic user   Datum reactie: 20 Aug 2009 22:47   Waarde post: #####  
hahahahahah, Dat hoor je nou ook niet elke dag. Ik heb ook een hekel aan vliegjes... Ik kan me er mateloos aan ergeren dat ze steeds om je hoofd heen zoemen # Maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Offtopic: Was het zo'n prikmug of zo'n dikke zoem-mug #
../users/48/7
Jaspervh Voor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
8%
8%
Rank: Basic user   Datum reactie: 21 Aug 2009 11:04   Waarde post: #####  
Een voeding is toch open aan de achterkant?# Hoe moet hij z'n warmte dan kwijt?

Wel lullig ja, vliegje *PATS* voeding stuk ^^, wss heeft de beveiligingen je pc nog heel kunnen houden. Alleen jammer dat je Windows opnieuw moet installeren.
../users/uploaded/louwrens/KwCViAyf0BS5IzaaKWwG
Louwrens The Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
75%
75%
Rank: Premium user   Datum reactie: 21 Aug 2009 11:06   Waarde post: #####  
Ik heb m'n computer tegen de muur an gezet op en verhoging. Komt nooit (Nou ja, zeg nooit nooit #) een vliegje langs. Maar je computer moet altijd wat ruimte hebben om te ventileren. Anders gaat het niet goed. Maar je verwacht ook niet dat een vliegje kortsluiting in je computer maakt. Ik zal nu beter op vliegjes letten. #
../users/uploaded/pctweaker/ZzQxXRMpYbdzFjr6FehS
Rank: Basic user   Datum reactie: 21 Aug 2009 11:34   Waarde post: #####  
De voeding was vandaag binnen gekomen, er in gezet en alles doet het weer, nog wat programma's installeren en ik ben weer klaar #.

Ik geef dit topic een slotje zodat het niet teveel zal afleiden met de rest van de topics.

Let op!Topic Lock
../users/uploaded/masterwillems/fTsMlIZFeCxdIAF695vz
53%
53%
Rank: Premium user   Datum reactie: 21 Aug 2009 18:36   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen
# Dit topic is gesloten, verder reageren is niet meer mogelijk