Loading

De pagina wordt geladen

De pagina wordt geladen, even geduld... Loading
Forum Profiel Zoeken Nieuws Home Logo
Hallo,
Mijn vriendin heeft onlangs auto gekocht en daar zat een bluetooth autoradio in, maar we hebben beide geen idee hoe dat werkt.

Het is (volgens ons) een goedkoop ding want er staat nieteens een merknaam of iets dergelijks op.
Hier een afbeelding van de autoradio:
http://img72.imageshack.us/img72/7459/naamloosz.png
Klik op de afbeelding voor de originele grootte.

Ik heb wel handleidingen en beschrijvingen van andere merken kunnen vinden, maar daar kom ik helaas niet verder mee. Hebben jullie met deze ervaring of weet je gewoon zo hoe het werkt? ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Aangepast op 30 Jun 2009 23:28 door dave_17 (0%)
../users/48/2
Rank: Basic user   Topic gestart op: 30 Jun 2009 23:27   Waarde post: #####  
Re: Bluetooth Autoradio
De meeste bluetooth speakers moet je vanaf je telefoon opsporen, vaak met de code 0000 koppelen en vervolgens zou je dan muziek via je autoradio af kunnen spelen vanaf je telefoon. Kijk eens bij de mod knop rechtsonder of je daar niet van device kunt wisselen?
../users/uploaded/leviathan/50CMlcrXQ8WRl9CA25oI
Leviathan If you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
100%
100%
Rank: Moderator   Datum reactie: 01 Jul 2009 13:32   Waarde post: #####  
Quote van leviathan op 01 Jul 2009 13:32
De meeste bluetooth speakers moet je vanaf je telefoon opsporen, vaak met de code 0000 koppelen en vervolgens zou je dan muziek via je autoradio af kunnen spelen vanaf je telefoon. Kijk eens bij de mod knop rechtsonder of je daar niet van device kunt wisselen?

En dat opsporen met de telefoon wil niet, dat hebben we met verschillende telefoons geprobeerd.
Oke, ik zal het eens met dat knopje proberen.

Misschien zijn er meer oplossingen van andere gebruikers?

Aangepast op 01 Jul 2009 13:57 door dave_17 (15%)
../users/48/2
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 13:56   Waarde post: #####  
Bijna elke autoradio heeft een menu met dingen die je kan instellen. Waarschijnlijk kom je in het menu via de knop mod (mode). Zoek dan naar iets met bltth, bluetooth, bl. tooth of iets in die richting. Vervolgens zou je met de volumeknop of een andere hetgeen bluetooth aan en uit kunnen zetten.

Misschien zou je de radio een klein beetje uit de 'houder' kunnen halen. Meestal zit er een sticker bovenop geplakt, met de merk type enz.
../users/uploaded/kaboomski/FmZeoIyXXZHDc80ZtCzd
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 14:18   Waarde post: #####  
Quote van kaboomski op 01 Jul 2009 14:18
Bijna elke autoradio heeft een menu met dingen die je kan instellen. Waarschijnlijk kom je in het menu via de knop mod (mode). Zoek dan naar iets met bltth, bluetooth, bl. tooth of iets in die richting. Vervolgens zou je met de volumeknop of een andere hetgeen bluetooth aan en uit kunnen zetten.

Misschien zou je de radio een klein beetje uit de 'houder' kunnen halen. Meestal zit er een sticker bovenop geplakt, met de merk type enz.

Oke, dan zal ik dat gelijk ook bekijken!

Die sticker zit er niet, we hebben hem er verschillende malen uitgehaald om te zoeken naar een merknaam, maar niets gevonden.

De dealer had deze radio erin gezet en zei dat het een demo is. Daarom dachten wij ook dat het een goedkoop ding is.
../users/48/2
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 14:41   Waarde post: #####  
De koppeling zal in principe hetzelfde moeten werken als de koppelng die gemaakt moet worden via een BT Carkit.

De radio zal eerst ingesteld moeten worden via het menu om een andere BT-apparaat te kunnen koppelen, er wordt een soort van signaal verzonden die door derden opgepakt kan worden.

Via de GSM zal je moeten gaan zoeken naar aanwezige BT-deelnemers en dan zou hij deze radio moeten kunnen vinden.

Is een kwestie door even het menu doorspitten.

Je schrijft dat niet één GSM de radio kan vinden en dat kan duiden op een aantal zaken:
1. Is de radio (BT) zichtbaar voor GSM-toestellen (dus visible, zichtbaar, waarneembaar)?
2. Is de BT van de radio niet defect?
3. Is de BT wel ingeschakeld.

Punt 1 en 3 zal je via het menu moeten kunnen vinden.
Staat er geen optie van 'connectie', 'verbinding', 'GSM' of 'Telefoon' (eventueel engelse vertaling is mogelijk)
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 01 Jul 2009 14:59   Waarde post: #####  
Zijn er misschien ook autoradio's, het liefst met bluetooth en USB (hoeft niet perse met USB, maar wel met bluethoot) waar jullie goede ervaringen mee hebben?
We zijn namelijk van plan om een nieuwe te kopen.

Ik vond deze: Klik hier

Prijs: maximaal 100 euro.

Aangepast op 01 Jul 2009 17:24 door dave_17 (8%)
../users/48/2
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 17:23   Waarde post: #####  
Da's handig zeg, eerst ons naar mogelijke oplossingen laten gissen en dan op de proppen komen dat je zéér waarschijnlijk een nieuwe gaat kopen.

Wat heeft het dan voor nut op een topic te openen?

Zou je de volgende keer eerst goed willen nadenken wat je/jullie nu precies wilt/willen, scheelt een hoop gis- en zoekwerk voor andere.
../users/uploaded/erwin_w/FY6lAVxBcaqanDlNrQoG
Erwin_w Gebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
100%
100%
Rank: Administrator   Datum reactie: 01 Jul 2009 18:14   Waarde post: #####  
Quote van erwin_w op 01 Jul 2009 18:14
Da's handig zeg, eerst ons naar mogelijke oplossingen laten gissen en dan op de proppen komen dat je zéér waarschijnlijk een nieuwe gaat kopen.

Wat heeft het dan voor nut op een topic te openen?

Zou je de volgende keer eerst goed willen nadenken wat je/jullie nu precies wilt/willen, scheelt een hoop gis- en zoekwerk voor andere.

Sorry ik moet het anders zeggen, als de bluetooth niet aan de praat komt kopen we een nieuwe, dus als de oplossingen werken die jullie hebben gegeven, dan hoeft er ook geen nieuwe te komen.

Edit: Deze radio is er 1 van medion (na veel plaatjes van autoradio's te hebben vergeleken tot die conclusie gekomen#), een gebruikershandleiding heb ik helaas nog niet gevonden.

Edit 2: Hij lijkt er veel op deze, klikje.

Aangepast op 01 Jul 2009 18:49 door dave_17 (30%)
Aangepast op 01 Jul 2009 18:52 door dave_17 (12%)
Aangepast op 01 Jul 2009 19:02 door dave_17 (0%)
../users/48/2
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 18:45   Waarde post: #####  
Heeft een van de mogelijke oplossingen geholpen is mijn vraag? Of komt dat later?
../users/uploaded/pctweaker/ZzQxXRMpYbdzFjr6FehS
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 18:49   Waarde post: #####  
Quote van pctweaker op 01 Jul 2009 18:49
Heeft een van de mogelijke oplossingen geholpen is mijn vraag? Of komt dat later?

Dat ga ik morgen proberen, de auto is hier op het moment niet maar bij mn vriendin. De resultaten daarvan komen dus later.

Edit: Volgens mij is dit hem, klik.

Edit 2: De resultaten zijn binnen# we krijgen het niet aan de praat, waarschijnlijk moet er iets worden toegevoegd aan het apparaat zodat het wel werkt.

We hebben daarom ook een nieuwe gekocht, deze: http://www.kenwood.nl/view.aspx?url=http://images.kenwood.eu/files/image/1159/8/original/KDC-W4044UA_Y_F_E.jpg

Wel zonder bluetooth, helaas.

Aangepast op 01 Jul 2009 19:01 door dave_17 (26%)
Aangepast op 02 Jul 2009 20:30 door dave_17 (50%)
Aangepast op 02 Jul 2009 20:39 door dave_17 (0%)
../users/48/2
Rank: Basic user   Datum reactie: 01 Jul 2009 18:55   Waarde post: #####  
Reactie plaatsen