Ik kan geen Quickgpsfix downloaden. Voor degene die niet weet wat quickgpsfix is:
Quickgpsfix is een programma die informatie downloadt over de sattelieten, Zodat hij sneller verbinding kan maken. De informatie die naar je telefoon wordt gedownload, is 6 dagen en 23 uur geldig. Daarna moet je het opnieuw downloaden. Maar nu het volgende:
Ik kan geen Quickgpsfix downloaden. Dan zegt hij dat de verbinding is mislukt en dat ik het later weer moet proberen. Eerst dacht ik dat hun server er uit lag, maar dat lijkt me nu sterk want het werkt nu wel erg vaak niet. Ik probeer het al een week elke dag een paar keer.
Ik heb al even gegoogled naar het probleem, en kom uit bij de kaisertweak , maar deze wil ik niet gebruiken, want ik wil mijn telefoon graag origineel houden. Ook heb ik al geprobeerd om het informatiebestand handmatig te verwijderen, maar dit had ook geen succes. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing? Want hoe ik het ook probeer te downloaden: Via Active sync, WiFi of via GPRS, het werkt op geen enkele manier.
Het duurt nu veel langer voordat de gps-verbinding tot stand is gebracht.
Offtopic: Waarom is er geen categorie voor Windows Mobile?
Aangepast op 16 Jun 2009 00:12 door erwin_w (6%)
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Rank: Basic user
Topic gestart op: 15 Jun 2009 23:11
Waarde post:
Re: QuickGpsfix op HTC TyTN II werkt niet
Downloaden via de PC, en vervolgens via een kabeltje of bluetooth de installatie overzetten? Dat is het eerste wat in mij op komt, probeer dat eens.
KyenteiThe quieter you become, the more you are able to hear.
Rank: Gebanned
Datum reactie: 15 Jun 2009 23:20
Waarde post:
Hoe bedoel je installatie overzetten? Ik kan het informatiebestandje niet downloaden op de computer en overzetten op de telefoon. Via Activesync werkt het ook niet.
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Datum reactie: 15 Jun 2009 23:24
Waarde post:
Jasper,
Ik heb even rondgekeken en kwam de volgende info tegen via Google over QuickGSPfix
Zoals je kan zien zie ik jou HTC, niet zijnde een TomTom-apparaat, niet tussen staan. Zou het ook vreemd vinden trouwens.
Op alle links die ik zie en lees staat vermeld dat deze applicatie automatisch worden gedownload wanneer je dus het TT-apparaat aansluiten op je pc.
Offtopic: WM is al eens ter discussie geweest, misschien in de toekomst
Tip, probeer eens een andere navigatie zoals bv. IGO8 of McGuider, deze hebben een zeer snelle GPSfix (eigen ervaring)
Aangepast op 15 Jun 2009 23:26 door erwin_w (7%)
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 15 Jun 2009 23:24
Waarde post:
Ik heb het programma zo ingesteld dat hij het zou moeten downloaden zodra hij wordt verbonden met de computer. Dit gaat ook niet lukken.
Aangepast op 15 Jun 2009 23:29 door jaspervh (10%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:29 door jaspervh (1%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:30 door jaspervh (32%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:31 door jaspervh (9%)
Datum reactie: 15 Jun 2009 23:28
Waarde post:
Maar QuickGPSfix werkt alleen op de TomTom, lees de info die ik eerder plaatst en afkomstig is van de TomTom site
Zal dus niet gaan lukken wat jij wilt of het zou via een patch/hack o.i.d. gerealiseerd moeten worden maar daar gaan we verder niet op in.
Mocht jij een site weten waar staat vermeld dat deze applicatie wel met andere navigatie-systemen werkt zie ik die hier graag vermeld worden. Ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
PS. Jammer dat je de info over je huidige navigatie 'McGuider'hebt verwijderd. Dat brengt nu alleen maar verwarring met zich mee met het antwoord wat ik hier geef. Volgende keer laten staan graag.
Edit:
Ik ben nog even doorgegaan met zoeken en kwam op het volgende uit wat je niet zo leuk zal gaan vinden:
1. Quickfix is in principe gerelateerd aan TT-navigatie en is gratis te downloaden voor TT-gebruikers zoals eerder is aangegeven.
2. McGuider lijkt dan wel enorm veel op TT maar zal standaard niet 'goed' gaan werken op de Mc-Guider.
3. Andere applicaties genaamd 'QuickGPSfix' die voor bv. andere navigatietoestellen/PDA's zijn gemaakt zijn, voor zover ik het kan zien, alleen via torrent-sites te downloaden met zeer weinig tot geen informatie. Dat geeft mij al het gevoel dat dit niet helemaal op de originele manier gaat lukken.
Dus....
1. Gebruik je een niet geheel correcte versie van QuickGPSfix?
2. Gebruik je TT of McGuider? (dit even voor onze duidelijkheid)
Indien 1. met 'ja' wordt geantwoord helpen we je niet verder.
Aangezien je een WM-toestel hebt zal dit zeer waarschijnlijk niet gaan werken.
Aangepast op 15 Jun 2009 23:33 door erwin_w (17%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:44 door erwin_w (2%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:54 door erwin_w (38%) Aangepast op 15 Jun 2009 23:54 door erwin_w (1%)
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Datum reactie: 15 Jun 2009 23:31
Waarde post:
Maar QuickGPSfix werkt alleen op de TomTom, lees de info die ik eerder plaatst en afkomstig is van de TomTom site
Zal dus niet gaan lukken wat jij wilt of het zou via een patch/hack o.i.d. gerealiseerd moeten worden maar daar gaan we verder niet op in.
Mocht jij een site weten waar staat vermeld dat deze applicatie wel met andere navigatie-systemen werkt zie ik die hier graag vermeld worden. Ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
PS. Jammer dat je de info over je huidige navigatie 'McGuider'hebt verwijderd. Dat brengt nu alleen maar verwarring met zich mee met het antwoord wat ik hier geef. Volgende keer laten staan graag.
Edit:
Ik ben nog even doorgegaan met zoeken en kwam op het volgende uit wat je niet zo leuk zal gaan vinden:
1. Quickfix is in principe gerelateerd aan TT-navigatie en is gratis te downloaden voor TT-gebruikers zoals eerder is aangegeven.
2. McGuider lijkt dan wel enorm veel op TT maar zal standaard niet 'goed' gaan werken op de Mc-Guider.
3. Andere applicaties genaamd 'QuickGPSfix' die voor bv. andere navigatietoestellen/PDA's zijn gemaakt zijn, voor zover ik het kan zien, alleen via torrent-sites te downloaden met zeer weinig tot geen informatie. Dat geeft mij al het gevoel dat dit niet helemaal op de originele manier gaat lukken.
Dus....
1. Gebruik je een niet geheel correcte versie van QuickGPSfix?
2. Gebruik je TT of McGuider? (dit even voor onze duidelijkheid)
Indien 1. met 'ja' wordt geantwoord helpen we je niet verder.
Aangezien je een WM-toestel hebt zal dit zeer waarschijnlijk niet gaan werken.
Ik gebruik Mcguider. Maar als ik jou goed begrijp, hoort quickgps bij TomTom? Want toen ik mijn telefoon kreeg, stond quickgps er al op en er zat een schijfje bij van htc waar ook tomtom opstaat. En wat bedoel je precies met een niet geheel correcte Quickgpsfix? Deze zat er dus standard op, en heb niks aan de hele WM software veranderd. Ik ga morgen even proberen om tomtom van het schijfje te installeren, en of het dan wel lukt. Ik laat morgen wel even weten wat daar uit komt.
Maar naar mijn weten gebruikt elk programma wat gps gebruikt de informatie van quickgps. Als ik naar info ga in het programma quickgpsfix, staat dat het ontwikkeld is door HTC, en is niks te vinden over TomTom.
Aangepast op 16 Jun 2009 23:16 door jaspervh (13%) Aangepast op 16 Jun 2009 23:16 door jaspervh (0%)
Datum reactie: 16 Jun 2009 23:14
Waarde post:
Jasper,
Met een niet geheel correcte Quickgpsfix bedoel ik dat dat een versie zou kunnen zijn die is 'aangepast' om met andere navigatiesystemen te werken (illegaal dus)
Als je Google raadpleegd zal je zien dat QuickGPSfix specifiek voor TT is gemaakt en automatisch geinstalleerd wordt zodra de, daarvoor geschikte, versies verbinding maakt zoals is beschreven in één van de links en quotes die hierboven staan vermeld.
Je hebt dus wel kans dat zodra je de TT installeerd zoals je die er bij hebt gekregen en deze is legaal, dat die het wel goed doet.
Deze zat er dus standaard op, en heb niks aan de hele WM software veranderd.
Ik beweerde ook niet dat je je WM had 'aangepast'.
Die laatste opmerking over dat elke navigatie gebruikt maakt van QuickGPSfix betwijfel ik (ik zeg ook niet dat het niet zo is), ik heb diverse navigatiesystemen op telefoon en PDA's gehad en allemaal zonder QuickGPSfix.
Ik las ook geregeld op Google dat er meer problemen waren met de GPS van HTC en dan voornamelijk de HTC Pro, of dit ook bij jou telefoon het geval is kan ik niet zeggen.
Dat zou dus ook het e.e.a. kunnen verklaren.
Wij zien graag de resultaten van de TT op jou HTC hier vermeld worden.
Edit:
Ik heb nog even mijn zoekterm als link voor Google voor je, je zal zien dat alles herleid wordt naar TomTom.
Ondanks alles hoop ik voor je dat alles gaat werken (mits het legaal is natuurlijk maar daar ga ik nu wel van uit gezien je verhaal)
Aangepast op 16 Jun 2009 23:31 door erwin_w (11%)
Datum reactie: 16 Jun 2009 23:24
Waarde post:
Jasper,
Met een niet geheel correcte Quickgpsfix bedoel ik dat dat een versie zou kunnen zijn die is 'aangepast' om met andere navigatiesystemen te werken (illegaal dus)
Als je Google raadpleegd zal je zien dat QuickGPSfix specifiek voor TT is gemaakt en automatisch geinstalleerd wordt zodra de, daarvoor geschikte, versies verbinding maakt zoals is beschreven in één van de links en quotes die hierboven staan vermeld.
Je hebt dus wel kans dat zodra je de TT installeerd zoals je die er bij hebt gekregen en deze is legaal, dat die het wel goed doet.
Deze zat er dus standaard op, en heb niks aan de hele WM software veranderd.
Ik beweerde ook niet dat je je WM had 'aangepast'.
Die laatste opmerking over dat elke navigatie gebruikt maakt van QuickGPSfix betwijfel ik (ik zeg ook niet dat het niet zo is), ik heb diverse navigatiesystemen op telefoon en PDA's gehad en allemaal zonder QuickGPSfix.
Ik las ook geregeld op Google dat er meer problemen waren met de GPS van HTC en dan voornamelijk de HTC Pro, of dit ook bij jou telefoon het geval is kan ik niet zeggen.
Dat zou dus ook het e.e.a. kunnen verklaren.
Wij zien graag de resultaten van de TT op jou HTC hier vermeld worden.
Edit:
Ik heb nog even mijn zoekterm als link voor Google voor je, je zal zien dat alles herleid wordt naar TomTom.
Ondanks alles hoop ik voor je dat alles gaat werken (mits het legaal is natuurlijk maar daar ga ik nu wel van uit gezien je verhaal)
Ik heb het net weer geprobeerd, en opeens deed hij het. zo ging het de vorige keer ook. ik hem tomtom nog niet geinstalleerd. ga ik nu even doen en dan zie ik volgende week wel of hij weer gewoon quickgps wil downloaden. Maar voordat ik quickgps had gedaan, wou google maps geen gps verbinging maken. na quickgps lukte het binnen een paar seconden. Dus zodoende denk ik dus dat het niet alleen voor TomTom bedoeld is. Mcguider werkte trouwens wel zonder quickgps, maar het duurde wel langer met het maken van een verbinding.
Aangepast op 17 Jun 2009 16:40 door jaspervh (19%)
Datum reactie: 17 Jun 2009 16:38
Waarde post: