Ik wil een minilaptop kopen.
En graag eentje waarvan de accu lang mee gaat. EEE pc valt af, omdat ik die niet mooi vindt. Wat ik er maximaal voor uit wil geven in ¤400.
Welke laptop zouden jullie nemen?
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Rank: Basic user
Topic gestart op: 01 Feb 2009 15:40
Waarde post:
Re: mini laptop kopen
MSI u100? die had dacht ik een goede accu, een samsung is ook wel aan te raden.
Maar neem niet een acer als je een lange batterij duur wil
Datum reactie: 01 Feb 2009 15:42
Waarde post:
Ook wel zo handig om te vermelden wat die laptop moet (aan)kunnen?
Wat je eisen zijn, en welke, naast de EEE, laptops je al hebt bekeken en in aanmerking komen?
Als een laptop al afvalt omdat je 'm niet mooi vindt, dan zal het voor ons toch moeilijk worden dan iets goeds voor te schotelen, aangezien dat design toch heel persoonlijk is.
Waarschijnlijk krijgen we nu een opsomming van de bekende mini-laptops, misschien dat je die dus beter al even zelf kunt bekijken en er meer kunt doorstrepen of juist aangeven dat ze in aanmerking komen.
Datum reactie: 01 Feb 2009 15:49
Waarde post:
Misschien dat zoiets ook helpt: mini notebook reviews
en op google nog veel meer te vinden.
Ik wil je graag helpen, maar ervaring heb ik er maar weinig mee en er zijn tegenwoordig veel reviews over de kleine notebooks te vinden omdat ze nogal populair zijn. 1+1=2 en de meeste van die reviews zijn dan ook nog eens vrij up-to-date, wat voor pc's/laptops toch wel belangrijk is lijkt me zo.
@hieronder: zelf opmerkingen hebben en vervolgens alleen aanraden om geen mini laptop te kopen... daar is de TS inderdaad veel meer mee geholpen, dan hem verwijzen naar links met reviews waarin uitgebreid mini laptops worden besproken...
Aangepast op 01 Feb 2009 19:13 door blacksorcerer (20%)
Datum reactie: 01 Feb 2009 16:45
Waarde post:
Lekker makkelijk of niet, weer iemand naar google sturen? Hij vraagt HIER toch hulp en niet op een ander fora, of review-site? En als je dan er geen ervaring mee hebt reageer dan niet! (Ja, zo doen jullie moderators ook tegen ons! Dus geen me een geldige reden waarom wij TW'ers dan minder zijn en het niet terug mogen zeggen.)
Zelf zou ik geen mini-laptop adviseren, koopt voor 400 euro dan een 15 inch laptop, heb zelf een Eee maar echt, het werkt niet lekker. Zeggen ze dan: Ja lekker mee surfen overal waar u bent. Niet dus! Want het scherm is zo klein... dat je niet eens fatsoenlijk kan surfen.
Datum reactie: 01 Feb 2009 17:54
Waarde post:
Ik heb al een laptop, maar deze is puur voor erbij bedoeld. en waarom ik de eee pc niet wil, is om dat logotje. dat doet zo kinderachtig lijken. net alsof het een speelgoedlaptop is.
JaspervhVoor een probleem moet er altijd een logische oplossing zijn. Anders is er iets kapot.
Datum reactie: 01 Feb 2009 19:06
Waarde post:
Datum reactie: 01 Feb 2009 19:30
Waarde post:
Niets mis met de Eee PC. Wat een leuk ding! Heb er net voor nog geen 300 euro (ex BTW) een gekocht: Asus Eee PC 1005HA-H. Standaard met 1 Mb + meteen 1Mb extra. Windows XP natuurlijk, zodat alles werkt zoals je gewend bent. De extra Mb is netjes geregeld door de leverancier: Compucorner in Leiderdorp.
Bij thuiskomst heeft m'n zoon van 15 hem uitgepakt en de eerste setup van Windows XP gedaan, de webcam uitgeprobeerd, foto's van z'n MicroSD-in-een-SD-adapter gehaald.
Ik ben vervolgens gaan kijken of ZwCAD erop werkt: en jawel, zelfs technisch tekenwerk a la AutoCAD kan hier dus gewoon op!
Daarna MS Office 2002 Pro (incl. MS Access) erop gezet via een CD-drive ergens in het netwerk en voila: werken als een zonnetje. Met de 2x 80 Gb harde schijf kan ik ook even vooruit en hoef ik me in mijn hotel in China en onderweg niet te vervelen.
Toch zou ik één ding anders doen: de iets grotere minilaptop kopen met 11,6" beeldscherm (ook nog onder de 400 euro). De 10" die ik heb is 1024x600 en ik vind dat je minstens 768 pixels schermhoogte moet hebben (de 11,6" heeft 1366x768) , omdat daarop alle moderne software is ontworpen, dus ook ZwCAD. Bij de 600 die ik heb valt er in ZwCAD af en toe een OK-knop af. Dit los ik op door het scherm in te stellen op 1024x768, wat een schuivend beeld tot gevolg heeft. Onrustig, maar het werkt en ik ben er blij mee!
Datum reactie: 19 Aug 2009 00:32
Waarde post:
Normaal gesproken mag je geen topic bumps doen van > 1 maand maar aangezien dit toch een aanvullende meerwaarde heeft m.b.t. de OP en de nakomende berichten laat ik het verder staan.
Je bent net nieuwe dus wil ik je toch vragen om even de regels, help en de disclaimer door te nemen zodat je later niet vreemd staat op te kijken als we je ergens op attenderen.
Verder een hartelijk welkom op TweakWindows
Erwin_wGebruik de PM waarvoor die gemaakt is en stel vragen op het forum | Google?
Rank: Administrator
Datum reactie: 19 Aug 2009 08:41
Waarde post: