Vandaag GTAIV geinstalleerd, ging allemaal perfect, in het begin moet je in een auto beginnen, dat heb ik overal beeld, maar dan rij in bijv. 500 meter en dan heb ik dit beeld: (onderaan)
Wat ik nog kan doen:
- Drivers update (maar dat hoeft niet voor het spelen)
- Wachten tot het spel klaar is met laden (begin van de personen afwachten)
Edit: Wacht tot het laden klaar is
Aangepast op 07 Dec 2008 17:30 door wesleysneijder (4%)
Rank: Moderator
Topic gestart op: 07 Dec 2008 17:25
Waarde post:
Re: [LOCK] GTA IV: Slecht beeld
Dit is een flink probleem op dit moment, ik heb er zelf ook last van. Op dit moment valt er nog niet veel aan te doen, al beweren sommige sites dat het probleem te verhelpen valt met de 180+ drivers van nvidia, maar voor mijzelf werkt dat niet. Het komt vooral voor bij x64 machines, maar ook x86 (32-bit) machines hebben er wel eens last van, vooral bij minder video memory.
RivaTuner compleet resetten kan in sommige gevallen ook wel eens helpen las ik. Het is dacht ik wel alleen bij Nvidia-kaarten.
Welke specs heeft de pc waarop je het speelt? Want de enige pc in je profiel komt niet echt over alsof ie de game zal draaien.
Ik denk dat er niet veel anders op zit dan te wachten op een patch.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:37
Waarde post:
(weet niet of dit mag)
ik neem aan dat dit over je "second pc" gaat. Ik weet niet of gta 4 erop kan, misschien moet je ff een scan eroverheen gooien.
dat kan op bijv http://www.canyourunit.com.
scroll naar GTA IV en wachten. Dan staat er of hij geschikt is, en als hij geschikt is als aanbevolen(alles op high enzo, maar dat begrijp je wel)
Edit: ik moet echt vaker [F5]'en
Aangepast op 07 Dec 2008 17:39 door jasonpoll (5%) Aangepast op 07 Dec 2008 17:40 door jasonpoll (0%)
Rank: Basic user
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:38
Waarde post:
En ik dacht dat ik het erg had na drie kwartier lopen kl***en met de installatie (via steam notabene) maar nu kan ik het spelen (al valt hij om de zoveel tijd wel uit .
Denk dat je moet wachten op de patch want meer kan er niet echt gebeuren.
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:39
Waarde post:
Het gaat niet over de 'second pc' . Eerst dacht ow, dit overkomt mij weer , volgens mij is er wel een patch in omloop, maar dat beeld is heel erg klote, om het zomaar te zeggen.
Specs:
CPUAMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+ (kan net)
Cpu Speed 2.21 GHz (kan net)
Ram: 2GB
Video: 256MB ATI X1900+
VideoCard: Driver version number is: 6.14.10.6599
Sound: Realtek AC97 Audio
Sound Card Driver Version: Your driver version number is: 5.10
Free GB: 32.9 GB
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:43
Waarde post:
3 kwartier maar? Mijn installatie duurde 2 uur, en is nog een keer gecrashed ook
Het zit vooral rondom het installeren/registreren van de game, goed fout met die DRM. De 1e dag was ook gelijk al de hele RGSC down, en de manier waarop gebruikers worden ingelicht van wat er precies fout gaat is tergend slecht. Zelf heb ik nog een half uur moeten zoeken op fora waarom mijn game niet wilde installeren, omdat de installer simpelweg niet eventjes aan kon geven waar ik naar moest kijken.
Verder krijg ik bij het opstarten een 'missing dll'-error, maar na 5x op ok klikken wil ie dan toch opstarten, ik heb de dll ook gewoon...
Verder zie ik ook nog: Uitgebreid voor: 64-bits op de doos staan, maar daar heb ik nog niets van gemerkt (ze bedoelen toch een soort van patch net als bij bijvoorbeeld far cry?)
Ja, op dit moment is dat hele idee van een mooie overzetting ontiegelijk in de soep gelopen, en ik denk dat we dus met zn allen op de patch zullen moeten wachten.
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:51
Waarde post:
Eerst een heel onnozel scherm van de installatie, niks van gesnapt, daarna uur zitten klooien om die installatie aan de gang te krijgen. Wat ook wel weer 3 kwartier duurde.
Dan eindelijk opstarten en krijg je dit ...
Wel meer dan anderhalf uur bezig zijn ..
Wachten voor de patch ...
Aangepast op 07 Dec 2008 17:58 door wesleysneijder (5%)
Datum reactie: 07 Dec 2008 17:57
Waarde post:
tegen de tijd dat de patch er is, is hij al in prijs verlaagd, dus eerst eventjes spare, kope(want dan is hij toch nog maar 40 euro), patch downloade, en spelen
Datum reactie: 07 Dec 2008 18:13
Waarde post:
das wel weer een week zakgeld hoor
opzich maakt het niet uit, maar als je een maandje wacht, is hij vaak net zo populair dan als hij net is uitgebracht, is hij vaak nog beter, want de fouten zijn er dan uitgehaald.
Datum reactie: 07 Dec 2008 19:19
Waarde post:
Ik had hem via Steam gekocht en dan is het normaal gesproken dat je hem gelijk kan spelen als je klaar bent met downloaden, nu moest ik eerst "games for windows live" installeren wat niet goed ging en moest ik een andere versie downloaden vanaf de microsoft site.
Daarna wou ik GTA opstarten en toen kreeg ik de melding dat de "games for windows live" een oudere versie was en dat ik een update installer moest downloaden en installeren.
MasterwillemsCapture the moment! | http://www.flickr.com/photos/masterwillems
Rank: Premium user
Datum reactie: 07 Dec 2008 19:20
Waarde post:
Had ik eerst ook allemaal, Masterwillems, geklooi met de installatie. Nu maar wachten.
Datum reactie: 07 Dec 2008 19:27
Waarde post:
Eigenlijk is Games For Windows Live nog hetgene wat bij mij voor de minste problemen zorgde (ookal had ik ook hier problemen mee). Het rare is dat ik overal lees dat dat niet met xp x64 compatible is, maar bij mij werkt het gewoon .
De laatste Nvidia B鑤adrivers zijn waarschijnlijk een fix voor het textureprobleem, bij mij is het net opgelost hierdoor. Maar ik kan het nog steeds niet fatsoenlijk spelen, want ik liep meteen weer tegen de volgende bug aan. Dus zal ik het nog steeds op mn laptop moeten spelen.
Wel vreemd alleen dat de TS dit ook heeft met een ATI-kaart, terwijl de bug op dit moment vooral bij Nvidia-kaarten voorkomt.
Aangepast op 07 Dec 2008 19:43 door leviathan (1%) Aangepast op 07 Dec 2008 19:44 door leviathan (10%)
Datum reactie: 07 Dec 2008 19:42
Waarde post:
Datum reactie: 07 Dec 2008 21:32
Waarde post:
Na een veelste lange install wou ik eindelijk spelen heb ik ook gigantische vage problemen met het spel. Als ik eerst even speel met alles op medium & 1680x1050 dan lijkt het nog redelijk te gaan(opteron 185@2.9/8800GT/2GB/2x 160GB RAID0). Maar ben ik eenmaal in het menu om grafische dingen aan te passen en soms wat anders dan gaat het ook gigantisch fout bij mij. Alles stotert en loopt niet meer vooruit.
Maar deze beta-drivers lijkt het wat beter te gaan(misschien biedt het voor sommigen de uitkomst). Maar nog lang niet goed genoeg, het menu gaat nog steeds gigantisch in de fout waarna het hele spel niet meer loopt. Ik hoop serieus dat die patch erg veel goed gaat maken. Want ik ben zo een beetje teleurgesteld in het spel. Het zal denk ik voor de meeste mensen gewoon de oplossing zijn: wachten op de patch
Bj farmore ...een dag uit bed gekomen is een dag niet geleefd...
Datum reactie: 07 Dec 2008 22:32
Waarde post: