ik gebruik Photoshop Elements 7.0 op Windows 7 HP en vraag me eigenlijk af wat de beste keuze is om een afbeelding op te slaan?
(ik bedoel: jpeg, png, tga, ...)
Ik heb al op google gezocht maar vind nergens info over alle mogelijkheden enkel tussen bv jpeg en tga
bedankt op voorhand
Aangepast op 23 Aug 2010 17:17 door wesleysneijder (14%)
Rank: Basic user
Topic gestart op: 23 Aug 2010 17:07
Waarde post:
Re: Afbeelding kwaliteit
De meest gebruikte bestandstype is jpg/jpeg. Maar het ligt er natuurlijk wel aan waarvoor je het wilt gebruiken. Op websites heb je meestal jpg en png bestanden. Met png is het mogelijk om transparantie in je afbeelding te laten, met jpg worden die gedeelten wit gemaakt. Met gif kun je ook transparantie in de afbeelding laten, maar met png heb je meerdere kleuren tot je beschikking, waardoor de afbeelding mooier is dan als je gif kiest.
Beantwoord dat je vraag?
Aangepast op 23 Aug 2010 17:13 door wesel (3%)
WeselWhy was the computer cold? -It forgot to close its Windows!
Rank: Basic user
Datum reactie: 23 Aug 2010 17:13
Waarde post:
Rank: Moderator
Datum reactie: 23 Aug 2010 17:33
Waarde post:
Re: Afbeelding kwaliteit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interlaced_scanning
PNG is gemaakt voor het gebruik op internet. Het verschil is dus dat als je interlacing wél aanzet, dat het plaatje eerder zichtbaar is dan normaal, maar nog onscherp, en dat dan later het plaatje scherp zal worden gemaakt. Tegenwoordig niet zo belangrijk meer aangezien de netwerken toch voldoen.
Aangepast op 23 Aug 2010 17:33 door leviathan (2%)
LeviathanIf you notice this notice you will notice this notice was not worth noticing
Rank: Moderator
Datum reactie: 23 Aug 2010 17:33
Waarde post: