Ik zoek een alternatief voor Speedfan. Helaas werkt deze niet op mijn computer. Mijn CPU wordt 54 graden bij normaal gebruik (amd processor). Ik moet mijn pc binnenkort schoonmaken van binnen, maar voor nu wil ik gewoon mijn koeler sneller laten draaien. Is er een alternatief voor Speedfan? Zo niet, dan is het heel simpel dan kan deze topic dicht
Ik heb zelf al zitten googlen, ik vond een programma, maar die was niet geschikt voor de processor die ik gebruikt.
Rank: Basic user
Topic gestart op: 01 Nov 2008 20:45
Waarde post:
Re: [Opgelost] Alternatief voor Speedfan?
EVEREST?
CPU-Z/GPU-Z?
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Rank: Premium user
Datum reactie: 01 Nov 2008 20:47
Waarde post:
Ik heb beide al geprobeerd, maar dat is alleen maar om de temperatuur af te lezen helaas. Ik zoek namelijk iets om de snelheid van de koeler in te stellen.
Datum reactie: 01 Nov 2008 21:27
Waarde post:
dan kan je dat niet regelen, een tijdje geleden heb ik dit ook gevraagd voor mijn laptop. Ik heb dan een notebook cooling stand gekocht.
Maar dit kan jij natuurlijk niet gebruiken
Datum reactie: 01 Nov 2008 21:41
Waarde post:
Ik kijk net @ je profiel en zie je dan een HP lap hebt.
C'NQ, EIST (voor Intel ofzo). Je kan het niet uitzetten, het staat standaard al aan Zet EVEREST maar eens op het tabblad 'Overclock' en dan niks doen, dan moet je kunnen zien dat hij zich trugklokt.
En tjah, die T dingen worden nou eenmaal heet, me zusje heeft zo een in haar lap...
Je zou een laptop koeler kunnen kopen, zo'n standaard met fans erin.
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Datum reactie: 01 Nov 2008 23:57
Waarde post:
Bedankt voor de info, maar het gaat om een andere pc, die heb ik namelijk gekregen van iemand. Gisteren had ik GTA SA geïnstalleerd op die pc, en de processor werd zo'n 60 graden. Is dit normaal voor een processor? Bij het googlen vond ik dat zo'n processor maximaal 50 graden mag worden. Is dit waar?
Datum reactie: 02 Nov 2008 12:40
Waarde post:
ja, je belast dan de cpu hea, daar krijgt ie het warm van ^^
Voor een laptop een goede temp onder belasting. Als het goed is merk je ook wel dat de fan harder gaat draaien.
Datum reactie: 02 Nov 2008 13:36
Waarde post:
Inderdaad, de koeler draait dan sneller. Ik denk gewoon dat ik binnenkort die pc open moet maken en het stof verwijderen. Dat is de beste oplossing.