Wat? Een topic waarin je de resultaten van je overkloks plaatst.
Waarmee? Met 3DMark0* om te testen
bv. BIOS om je cpu te OC'en.
bv. RivaTuner/ATiTool voor je graka.
Je mag alles gebruiken wat je wil, ook voltmods etc...
Wie? Iedereen die wil meedoen
Hoe? Post een screenshot van het 3DMark resultaat, en het liefst ook een screenshot van CPU-Z en GPU-Z o.i.d. zodat we kunnen zien welke clocks en instellingen je gebruikt hebt.
Let op! Je bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele schade die je toebrengt aan je systeem !!
Let op! Dit is een topic waarin we overklok-resultaten met elkaar delen, niet over hoe je moet overklokken of wat overklokken en de daarbij behorende methoden betekenen. Basisinfo vind je onder andere op: http://en.wikipedia.org/wiki/Overclocking
Je mag wel vragen hoe iemand tot een overclock is gekomen en welke instellingen e.d. als dat relevant is, maar voor basisinfo kun je beter even de vele reeds bestaande basisinfo bekijken op wikipedia of een overclockingforum.
Rank: Basic user
Datum reactie: 23 Dec 2007 12:15
Waarde post:
Re: Het overkloktopic
Lol dit is 3DMARK06!!! beetje schandalig
KoenhRate posts voor wat ze waard zijn! Doe je dat niet dan ben je een *sshole..
Datum reactie: 23 Dec 2007 21:05
Waarde post:
Ik neem aan dat dit overclocktopic over de GPU gaat.. en verder niet..
Aangezien je met 3dmark03 aan de slag wilt.. die erg gebasseerd op de GPU en heel weinig op de CPU.
Bj farmore ...een dag uit bed gekomen is een dag niet geleefd...
Datum reactie: 23 Dec 2007 21:08
Waarde post:
Nja het is geen contest/wedstrijd, dus het maakt niet zoveel uit welke je gebruikt. Als je PC de '06 kan draaien, kan je beter die draaien.
|Ik denk dat het belangrijker is dat je in ieder geval ook even een CPU-Z (op main en mem tab) in de screenie laat zien (of een aparte validation) en de kloks van je graka (in rivatuner/ATItool ofzo).
Met 3DMark06 is de hoogste score die ik stabiel kan draaien 5385 punten. Zal straks even een screenie toevoegen aan deze post.
Datum reactie: 23 Dec 2007 21:12
Waarde post:
Haha, ik heb nog wat droog ijs liggen! en een leuke tube! en nog wat isolatie liggen, moet maar snel weer eens aan de slag gaan want het is vakantie en iedereen op Hardware.info gaat aan de slag dus ik morgen of overmorgen ook!
Wat leuke pics van mijn overclock materiaal!
PS: Op deze foto hieronder zie je mijn oude OC Setup, RVS Tube + Asus P4P800 Deluxe met daaronder een Intel Celeron 1.80GHz Willamette.
Een score op mijn werkstation, niet echt ver overclockt maar omdat dit mijn werkstation is, wil ik die graag ook zo houden en niet als 1 of ander artifacts station overhouden
Datum reactie: 23 Dec 2007 22:01
Waarde post:
@koenH; nog lager dan mij
ik haalde 1674 met deze instellingen: alle tests behalve die Batch test, Filtering op Anistropic
khad bij de cpu test 0 FPS
kheb de test wel opgeslagen, alleen windhoos weet niet hoe die m moet openen XD
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Rank: Premium user
Datum reactie: 23 Dec 2007 22:11
Waarde post:
Dit is mijne
Niet zo geweldig, en rivatuner dee het niet, maar graka zit op stock speeds nl 800/700
Die ga ik ook wat OC'en en met me eventuele nieuwjaarscentjes van oma kan ik wel wat DDR2-80 kopen
Datum reactie: 24 Dec 2007 00:38
Waarde post:
@Xp2: je bent Feature Tests vergeten
alles stock en standaard:
LouwrensThe Reality - LAN gaming with style! | thereality.nl | twegmrz.nl | XBOX 360 |
Rank: Premium user
Datum reactie: 24 Dec 2007 00:42
Waarde post:
@Sonnyboy: misschien is het verstandig een gpu overclocking guide als >deze< te volgen
@Louwrens: bij 3DMark06 is het niet nodig de featuretests te doen om een 3DMark score te krijgen.
Ga je zelf trouwens nog overclocken (aangezien je zegt 'alles stock', want anders hebben we aan je screenie niet veel aangezien het een overclock topic is en geen 3dmark-screenie topic
Datum reactie: 24 Dec 2007 09:02
Waarde post:
Ik ga van de week ook eens mn videokaart OC'en. Nu is hij full loaded 36 graden zoiets en dat mag van mij wel wat hoger
CPU overclocken doe ik niet zo aan, aangezien ik vind dat je het verschil van die paar honderd mhz nu ook niet meer zo geweldig merkt. Bij een videokaart merk je het veel beter (mijn mening dan). Nouja je kan misschien je cpu een paar ghz naar boven krikken maar ik heb niet echt zin om iedere keer met een fles stikstof naast mn pc te zitten..