Ik heb eens een vraagje
Ik heb verscheidene DVD's en zou ze graag eens kopiëren om aan een vriend mee te geven als cadeautje. Nu vraag ik mij af of er een programma bestaat dat alles kopieert van een dvd en daarna weer overzet naar een nieuwe dvd ofzo?
Ik hoop dat er iemand meer over dit weet want zo besparen jullie me veel tijd en werk!!
Rank: Basic user
Datum reactie: 15 Jul 2009 01:17
Waarde post:
Re: Kopiëren DVD
Het kopiëren van DVD waarop eigen materiaal staat van bv. eigen gemaakt foto's en films mogen zonder problemen gekopieerd worden, zolang het maar echt om eigen materiaal gaat.
Aangezien de TS-er niet aangeeft op wat voor data het gaat gaan we er nu even van uit dat het eigen materiaal gaat.
Het zou wel zo fijn zijn om niet meteen met de term 'Illegaal' te gaan strooien als je geen achterliggende info hebt, dan kan agressief overkomen tot de TS-er of andere leden.
Voor de TS-er het advies om even een bezoek te brengen aan de website van Ius Menutus m.b.t. het maken van thuiskopieën e.d. (ook voor andere leden misschien wel interessant). Hij kan dan meteen zelf bepalen dat wat hij wilt gaan doen legaal of illegaal is (indien dat laatste dan gaan we hier op TW daar niet verder op in)
Er zijn verschillende programma's om een exacte kopie van DVD's te maken en had je heel makkelijk kunnen vinden via Google.